Verlaten gevonden, skelet zwanger, mama hond vindt thuis voor Kerstmis

Amber the Golden Retriever heeft een nieuw favoriet nummer gevonden in de vakantieklassieker “I’ll Be Home for Christmas” omdat dit lieve meisje haar eeuwige thuis net op tijd heeft gevonden om het seizoen te vieren.

Amber’s nog lang en gelukkig leven met haar nieuwe familie kwam bijna niet pas nadat ze een lange en ellendige weg had gelopen als een hond die werd gebruikt door ‘fokkers in de achtertuin’. Maar toen ze ziek werd, gooiden haar wrede meesters haar in de wind, waardoor het vierjarige liefje voor zichzelf en de acht puppy’s die ze droeg moest zorgen.

Foto: Blue Cross UK

Ziek en uitgehongerd, maar nog steeds sterk voor haar ongeboren pups

Amber werd gevonden in een veld en was ziek, zwanger en bang. Zoals Blue Cross for Pets in het Verenigd Koninkrijk meldde: “Ze vluchtte elke keer dat iemand haar probeerde te helpen totdat ze geen energie of wil meer in haar had om te rennen.”

Een hondenuitlater haalde Amber uiteindelijk in en bracht haar naar een dierenarts voor de hulp die ze zo nodig had. Uitgemergeld, behalve haar rijpe buik van puppy’s, leed de arme hond niet alleen aan honger, maar ook aan sarcoptische schurft. Na Amber’s eerste behandeling bij de dierenarts, het Blue Cross Rehoming Centre, verwelkomde Burford haar in hun zorg. Maar toen ze haar toestand zag, zei Burford Centre Manager Hannah Wiltshire: “We waren zo bezorgd over haar en haar ongeboren puppy’s.”

Foto: Blue Cross UK

“Ze was zo dun. Als je haar streelde, kon je alleen maar botten voelen,” zei Hannah. “En haar huid was zo rood en pijnlijk. Ze bloedde van sommige plekken waar ze duidelijk net had gebeten en jeukte.”

GERELATEERD: Zwangere hond krijgt nieuw gezin, nieuwe baan en een heel nieuw leven

Foto: Blue Cross UK

Enorm team van hulp leidt tot geluk

Slechts een paar dagen later begon Ambers bevalling. Maar haar gestreste lichaam worstelde en de hartslag van de puppy’s daalde. Gelukkig werden alle acht pups veilig geboren door een spoedkeizersnede. En hoewel haar eigen lichaam vocht om te genezen van de schurft en honger, was Amber helemaal in voor haar puppy’s, Theodore, Cider, Dougal, Kasper, Winnie, Holly, Sasha en Bailey.

“Amber wees geen van de puppy’s af, wat geweldig was, want dat is een groot risico met keizersneden, en ze was zo slecht dat haar lichaam waarschijnlijk zei: ‘Ik kan dit niet doen.'”

Foto: Blue Cross UK

“Ze was zo gestrest. De hele tijd hijgen en niet slapen. Ze voedde haar puppy’s en hield ze warm, maar er was geen manier waarop ze genoeg melk voor ze allemaal kon produceren. “

Maar het hart van haar moeder wilde niet opgeven als haar acht kleine pups haar zo hard nodig hadden. En met een team van vijfentwintig Blue Cross-medewerkers en vrijwilligers die dag en nacht in ploegendiensten aan haar zijde werkten, hadden Amber en haar puppypakket het sterkste ondersteuningssysteem dat je je maar kunt wensen.

We maakten ons ernstig zorgen over hen allemaal,” vertelde Hannah. “Er was een zeer reëel risico dat ze alle negen – moeder en nest – het niet zouden redden.”

Foto: Blue Cross UK

Maar onder de hoede van Blue Cross begonnen Amber en alle acht puppy’s te gedijen, waarbij de lieve mamahond leerde ontspannen en zelfs hoe ze een goede snooze moest nemen! Al snel vonden alle gelukkige, dikke en gezonde puppy’s van Amber hun eeuwige thuis. En Amber vond een familie die haar net zo hard nodig had als zij hen nodig had.

Voor altijd gevonden

Na het verlies van hun twee senior Golden Retrievers, Henry en Stanley, worstelde de familie Griffith met verdriet. Maar Amber was het zonnestraaltje dat ze nodig hadden.

“We hadden haar nodig en zij had ons nodig. Daar hebben we ons op gericht”, vertelde hondenmoeder Elly.

En hoewel ze ontberingen heeft geleden, zegt Elly dat Amber graag bij haar menselijke broer en zus, Sophie, acht, en Laurence, zes, is en “ze houdt gewoon van mensen, en iedereen die ze heeft ontmoet – ze is nu zo gelukkig.”

Foto: Blue Cross UK

“Ze heeft ons geluk gebracht. Het is prachtig, ze is het perfecte huisdier.”

De Griffiths adopteerden Cocker Spaniel, Crumble, niet lang nadat ze Amber naar huis hadden gebracht, dus nu kunnen de twee reddingshonden genieten van vakantieplezier terwijl ze samen veilig en warm blijven deze kerst!

GERELATEERD: Hoe u uw hond deze feestdagen kunt vieren!

Functie Afbeelding: www.bluecross.org.uk