UPDATE: Hond gevonden ter bewaking van zijn overleden eigenaar in de sneeuw vindt een liefdevol nieuw huis

Vorige maand werd de 69-jarige David Deshon als vermist opgegeven door zijn dochter Shona. Twee dagen later ontdekten de hulpsheriffen van Placer County, CA zijn lichaam in de sneeuw. Het is een hartverscheurend einde van een moedige reddingspoging, maar Deshon’s geliefden troosten zich in de wetenschap dat hij niet alleen was in zijn laatste momenten.

Deshon’s geliefde honden, de 10 jaar oude Buddy, en de 5 jaar oude Baby Dog bleven aan zijn zijde gedurende de hele beproeving. Zelfs nadat hun meester overleed, weigerde Baby Dog hem in de steek te laten en lag beschermend over Deshon’s lichaam terwijl Buddy zijn weg vond naar een nabijgelegen buurhuis.

Toen de reddingswerkers arriveerden, waren zij niet in staat om Baby Dog te overtuigen Deshon’s overblijfselen op te geven totdat een vertrouwde buurman werd binnengebracht.

Screenshot via WRAL News

Shona gelooft dat de auto van haar vader vast kwam te zitten toen hij door een extreme sneeuwstorm probeerde te rijden. Deshon en de honden probeerden naar huis te wandelen maar raakten verdwaald en gedesoriënteerd.

Nu beginnen de 10 jaar oude Buddy en de 5 jaar oude Baby Dog opnieuw. Beiden werden naar het Placer County dierenasiel gebracht om te herstellen van hun beproeving. Toen hun heldenmoed bekend werd, kreeg de county telefoontjes van goede Samaritanen uit de hele wereld. Sommigen boden aan om een of beide honden te adopteren, terwijl anderen donaties deden voor hun verzorging. Een donateur uit Ohio betaalde voor de adoptiekosten en benodigdheden voor beide honden.

Screenshot via WRAL News

Deze week heeft Baby Dog zijn nieuwe familie ontmoet. Deshon’s dochter Shona is niet in staat om zelf voor de honden te zorgen, maar is verheugd om Baby Dog naar huis te zien gaan met de op één na beste familie – haar buren!

Lisa Lomeli en haar man Lawrence haalden dinsdag hun nieuwe pup op uit het dierenasiel van Placer County. Baby Dog was in het begin een beetje nerveus, maar was al snel gewend aan het stel. Alle zachte nekkrasjes hebben zeker geholpen!

Lomeli denkt dat dit de perfecte regeling is voor iedereen. Baby Dog krijgt een prachtig nieuw thuis, Deshon’s familie kan nog steeds in zijn leven blijven, en Lomeli’s zieke moeder krijgt een nieuw hondje om van te houden.

“Ik had haar verteld [Shona] dit is als een perfect, perfect verhaal, want mijn moeder heeft al een jaar kanker en is net klaar met de chemo,” vertelde Lomeli aan WRAL News. “Ze verloor haar lab een jaar geleden en is erg eenzaam geweest.”

Terwijl Baby Dog zich goed thuis voelt, moet Buddy zijn perfecte thuis nog vinden. Als een senior met overgewicht, zou hij wel eens een moeilijke plaatsing kunnen blijken te zijn. U kunt Buddy helpen een gelukkig einde te vinden door dit verhaal te delen!

H/T en Screenshot via WRAL News

Source link