Tricks N Treats: hoe je je hond kunt voorbereiden op Halloween

Halloween kan een leuke tijd zijn om de honden en kinderen aan te kleden en naar een feestje te gaan of snoep uit te delen. Voor honden met angst of angst is oktober echter een angstaanjagende maand, vol monsters (letterlijk!) in elk huis, vreemde geluiden en Waaaay aan veel mensen die aan de deur komen.

Help je hond dit enge seizoen door te komen met deze trainings- en managementtips.

Voor Halloween Night

Kostuums

Laat je hond wennen aan het idee van gekostumeerde kinderen en mensen.

1. Begin met eenvoudige kostuums – een vreemde hoed, harige jas, rare zonnebril, enz. – en bouw op naar volledige kostuums met maskers.
  2. Het is gemakkelijker voor de hond als je het kostuum voor hem aantrekt in plaats van raar uit een kamer te komen.
  3. Begin onmiddellijk met het gooien van traktaties naar je hond en zeg “goed” terwijl hij ze eet.
  4. Loop langzaam naar je hond, houd je lichaam van hem af (dus loop niet direct naar hem toe), gooi voortdurend met traktaties.
  5. Als je hond naar je toe komt, geweldig! Aai ze en geef ze traktaties.
  6. Als ze dat niet doen, duw je hond dan niet! Loop niet recht op hem af.
  7. Als uw hond niet wil eten, rent en zich verbergt, of andere tekenen van stress of angst vertoont, ga dan weg. Wacht 3 minuten, als je hond rustig is, probeer het dan opnieuw. Als ze niet rustig zijn, moet je het kostuum minder eng maken (voor de hond).

Je hond aankleden kan ook leuk zijn, maar ALLEEN als je hond dat wil. Breng je hond niet meer stress te bezorgen door hem te dwingen zich aan te kleden.

Bezienswaardigheden & Geluiden

Veel buurten versieren nu voor Halloween, wat betekent dat je dagelijkse wandeling bezaaid kan zijn met grote decoratie, enge bewegingsgevoelige geanimeerde functies en vreemde lichten.

1. Als je zelf decoraties hebt, doe er dan je voordeel mee door wat Look At That (kijk naar iets engs, krijg een traktatie) training te doen voordat je zelfs je huis verlaat. Presenteer de items één voor één voor uw hond om te onderzoeken.
  2. Neem uw hond overdag mee naar buiten wanneer de decoraties gemakkelijker te zien zijn en de meeste geanimeerde / verlichte functies zijn uitgeschakeld.
  3. Geef je hond koekjes terwijl ze naar een van deze decoraties kijkt of deze benadert. Pas op dat u geen eigendommen van de buren vernietigt. Je hond hoeft niet per se naar boven te gaan om hem te besnuffelen, maar kijk er gewoon naar en maak je geen zorgen
  4. Laat dan je hond uit in de schemering, herhaal het koekjesproces.

Deurbel/Kloppen

Als je hond een probleem heeft met de deurbel en / of kloppen, kun je eraan werken om hem een taak te geven (zoals naar zijn kennel gaan, naar een mat gaan, op een bepaalde plek gaan liggen) om hem te helpen halloweennacht aan te kunnen. Tenzij je echter echt toegewijd bent aan het oefenen van deze hele maand, zul je waarschijnlijk niet het voltooide gedrag klaar hebben voor een nacht met zoveel activiteit.

Werk in plaats daarvan aan het desensibiliseren van het geluid. Laat iemand op de deur kloppen of aanbellen terwijl je koekjes gooit. Herinnert u zich de honden van Pavlov nog? Je doet in principe hetzelfde met de deurbel en klopt als hij deed met de bel. Op deze manier zal je hond een traktatie verwachten wanneer de bel gaat of er op de deur wordt geklopt.

Deze oefening helpt ook omdat je hond leert dat alleen omdat hij dat geluid hoort, niet betekent dat er iemand voor de deur staat, waardoor hij een beetje kan ontspannen.

Halloween Nacht

Het is de grote avond! Zorg ervoor dat je voldoende traktaties voor de hond bij de hand hebt, voor beloningsdoeleinden. Dit is echter NIET de nacht om te proberen een angstige hond “over” dingen te krijgen. Als je de hele maand met je hond hebt gewerkt en hij is nog steeds bang voor dingen, heb je wat management nodig voor de nacht.

Voor de (nog) angstige hond:

• Neem je hond vroeg mee voor een wandeling, voordat trick-or-treaters naar buiten komen.
  • Zet ze in een kamer weg van de voordeur.
  • Geef ze een leuk speeltje, kauwbot, etc.
  • Zet een tv of radio aan om wat “witte ruis” te bieden
  • Leg een briefje op je deur met de vraag aan kinderen om niet aan te bellen of aan te kloppen. Laat in plaats daarvan het snoep op de veranda liggen, ga ermee op de veranda zitten of laat je deur open.

Als je hond goed reageerde op je werk in de aanloop naar Halloween, heb hem dan bij je om te blijven benadrukken dat al deze vreemde dingen en mensen traktaties betekenen. Maar overdrijf het niet. Laat je hond daar niet uren zitten als hij een beetje gestrest lijkt. Let op je hond en wanneer hij er genoeg van heeft, maar hij in een andere kamer met zijn Halloween traktatie.

Wees vooral veilig en let op je honden op tekenen van stress. Gestreste en bange honden bijten, en je wilt niet dat de jouwe een kind of ouder bijt van angst. Halloween is leuk, maar het is niet voor elke hond. Als je denkt dat er zelfs een kans is dat je hond niet van de festiviteiten geniet, is het beter om ze weg te laten dan het ondenkbare te laten gebeuren.

En onthoud, GEEN SNOEP voor de hond! Geef ze in plaats daarvan hondenkoekjes of een kauwbot.