Terwijl alle andere honden speelden, zat de verwaarloosde husky bevroren van ‘angst’ in een hoekje

Meer dan 2.000 honden werden ontdekt op een terrein in Harbin, China toen reddingswerkers van Harbin SHS arriveerden. Een van de honden viel echter op om de meest trieste reden van allemaal.

Terwijl de anderen aan het spelen waren, was deze specifieke hond bevroren in de hoek, bang en eenzaam.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Ze had ook een slechte gezondheid. Haar vacht was smerig en gematteerd met uitwerpselen, wat aantoonde dat ze lange tijd niet was verzorgd. Ze was voor een aanzienlijke tijd verwaarloosd, zoals haar toestand onthulde.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Ze namen deze hond in huis en noemden haar Harriet. Ze ging op de schoot van een vrijwilliger zitten zodra ze in het voertuig stapten en voelde zich eindelijk voor het eerst veilig. Ze brachten haar naar de dokter, die vermoedde dat ze ongeveer acht maanden oud was.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Harriet was een jonge puppy met een mooie toekomst, maar ze had al meer verdriet geleden dan welke hond dan ook zou moeten doorstaan. Ze was nu echter in de juiste handen en op weg naar herstel. Gelukkig was Harriet, afgezien van duidelijke kwalen, in uitstekende vorm. Ze wasten haar eerst en scheerden haar smerige verwarde vacht af.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Harriet ging vervolgens in het opvangcentrum wonen, waar ze twee maanden zou herstellen. Harriet’s vacht begon terug te groeien en ze kwam uit haar schelp naarmate de weken verstreken. Ze was een geweldige, aangename hond die het verdiende om beloond te worden met een liefdevol gezin. Het was nu tijd voor Harriet om een adoptiehuis te vinden.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Rosee Vallee, een Canadese vrouw, werd geïnspireerd om Harriet te adopteren na het zien van haar foto op internet. Harriet werd door een vrijwilliger naar San Francisco gevlogen als onderdeel van de reis om haar nieuwe moeder voor het eerst te ontmoeten.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Harriet verhuisde na haar vrijlating naar Canada, waar ze een nieuw leven begon. Met haar komst kwam echter een nieuwe naam: Bailey. Naast moeder worden heeft ze ook drie kersverse hondenzusjes die het goed met elkaar kunnen vinden.

Bailey heeft een geweldige tijd met haar nieuwe familie en gaat op spannende excursies. Ze heeft vele kilometers gereisd sinds ze vastzat in de tuin van dat pand, dankzij de vrijwilligers en dierenartsen die haar onderweg hielpen!

Bekijk deze hartverwarmende video hieronder, want we houden van happy endings!

Zorg ervoor dat je dit deelt met een vriend of familielid!