TERUGROEPACTIE: Uitgebreide terugroepactie omvat nu al het droge honden- en kattenvoer van het bedrijf

Ongeveer een maand geleden, Texas Farm Products Company (TFP Nutrition) heeft een deel van hun Retriever All Life Stages Mini Chunk Chicken Recipe Dry Dog Food teruggeroepen vanwege mogelijke Salmonella-besmetting. Op 16 november 2023 breidde het bedrijf de vrijwillige terugroepactie uit tot al hun droge honden-, droge katten- en meervalformules die in hun fabriek in Nacogdoches, Texas, werden gemaakt. Net als de oorspronkelijke terugroepactie werden ook deze formules ingetrokken vanwege het risico op salmonella. Aangezien Salmonella zowel huisdieren als mensen kan schaden, is het belangrijk dat gezinnen die dit voedsel serveren voorzorgsmaatregelen nemen.

Om welke producten gaat het?

De terugroepactie omvat meer dan 50 formules gemaakt door TFP Nutrition. De getroffen voedselmerken zijn onder meer Retriever, Exclusive, Member’s Mark, Lone Star, Star Pro, HEB Texas Pets en meer. U kunt de volledige lijst met teruggeroepen producten hier bekijken.

Het voedsel werd verscheept naar vele winkels en distributeurs in de Verenigde Staten. TFP Nutrition werkt momenteel samen met retailers om ervoor te zorgen dat al deze recepten voor diervoeding zo snel mogelijk uit de schappen worden gehaald.

Exclusieve diervoeding
Naar de Facebookpagina

Gevaren van Salmonella voor honden en mensen

Honden en andere huisdieren met Salmonella-infecties kunnen lethargie, diarree, koorts, braken, verminderde eetlust en buikpijn ervaren. Huisdieren kunnen echter ook Salmonella bij zich dragen zonder symptomen te vertonen, wat mensen en andere huisdieren in gevaar kan brengen.

Mensen die interactie hebben gehad met het teruggeroepen voedsel, moeten goed letten op ongebruikelijke symptomen zoals misselijkheid, braken, diarree, koorts en buikkrampen. In extreme gevallen kan een Salmonella-infectie leiden tot ernstigere problemen, zoals arteriële infecties, endocarditis, spierpijn, artritis, geïrriteerde ogen of urinewegsymptomen.

Als u denkt dat u, uw hond of iemand anders in uw gezin te maken heeft met een Salmonella-infectie, kunt u het beste medische hulp inroepen. Hoewel deze problemen vanzelf kunnen verdwijnen, is het altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen met uw dierbaren.

De holdingskom van de hond in deuropening

Wat te doen met de teruggeroepen producten

Als het voer van uw huisdier op de lijst met teruggeroepen producten staat, stop dan onmiddellijk met het voeren ervan. Gooi het vervolgens weg op een manier dat huisdieren, kinderen of dieren in het wild er geen toegang toe hebben. Was alle oppervlakken waarmee het voedsel in contact kan zijn gekomen, zoals kommen, opslagcontainers en aanrechtbladen. Was daarna grondig uw handen.

Voor meer informatie over deze terugroepactie kunt u bellen met 1-866-311-1323. Als uw vragen over uw specifieke product gaan, wees dan bereid om de productnaam, productgrootte en de fabricagedatum/partijcode te delen. Partijcodes zijn meestal te vinden op de achterkant van de zak.