TERUGROEPACTIE: Raw Food-pakketten uit winkels gehaald na bevestigde besmetting

Een aankondiging op 27 oktober 2023 bevestigde dat een ander hondenvoerbedrijf hun producten moest terugroepen vanwege Salmonella-besmetting. Salmonella is een van de meest voorkomende redenen voor het terugroepen van hondenvoer, en het trekken van besmette producten is cruciaal omdat ze zowel de huisdieren als de mensen in uw huishouden kunnen treffen.

Puppy bedelen met stuk speelgoed

Welke producten zijn teruggeroepen?

Blue Ridge Beef, een gerenommeerde fabrikant van rauw voedsel voor huisdieren, herinnerde zich hun Pakketten van 2 pond Breeders Choice Raw Pet Food. De teruggeroepen producten hebben de volgende details: Kavel # 8/2/24 UPC 8 54298 00193 1. Dit voer wordt geleverd in een doorzichtige, buisachtige verpakking.

Het voedsel werd vrijwillig teruggeroepen vanwege bevestigde Salmonella-besmetting. Gelukkig zijn er geen gemelde ziekten die verband houden met de terugroepactie. Deze terugroepactie heeft geen gevolgen voor andere producten of partijcodes.

Deze partij voedsel werd van 9 augustus 2023 tot 25 augustus 2023 uitgedeeld aan winkels. Het bedrijf verkocht de pakketten aan winkels in Delaware, Maryland, New Jersey, Pennsylvania en Virginia.

Het blauwe logo van Ridge Beef
Naar de Facebookpagina

De gevaren van salmonellabesmetting

Zowel mensen als honden kunnen worden aangetast door Salmonella, dus als uw hond het besmette voedsel eet, kunnen ze uw menselijke familieleden ook ziek maken. Als u in contact komt met het betreffende product, kunt u zich ook ziek voelen.

Honden die besmet zijn met Salmonella kunnen last krijgen van braken, diarree, lethargie, koorts en verminderde eetlust. Gezonde honden kunnen de bacterie echter nog steeds bij zich dragen en doorgeven aan anderen. Als uw hond ongebruikelijke symptomen vertoont na het eten van een besmet product, neem dan onmiddellijk contact op met uw dierenarts.

Symptomen van Salmonella bij mensen zijn vergelijkbaar met honden: misselijkheid, braken, diarree, buikkrampen en koorts. In extreme gevallen kan het leiden tot artritis, spierpijn, endocarditis, arteriƫle infecties, oogirritaties of urineweginfecties. Iedereen die deze symptomen ervaart, wordt geadviseerd om medische hulp in te roepen.

Blue Ridge Rundvlees pakketten
Naar de Facebookpagina

Wat te doen met de teruggeroepen producten

Als u een teruggeroepen product heeft, zorg er dan voor dat u het veilig weggooit op een manier dat mensen, huisdieren of dieren in het wild er geen toegang toe hebben. Reinig vervolgens alle oppervlakken die het voedsel heeft aangeraakt, zoals kommen, toonbanken en opslagcontainers. Was daarna je handen grondig. Verkoop of doneer deze producten nooit, want dat brengt alleen maar andere mensen en dieren in gevaar.

U kunt Blue Ridge Beef op blueridgebeefnc@yahoo.com e-mailen om een volledige terugbetaling te krijgen. U kunt het bedrijf ook bellen op 704-880-4500 van maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 5 uur EST.

Als iemand in uw huis in contact is gekomen met het voedsel, let dan op ongebruikelijke symptomen en zoek indien nodig medische hulp. Het is altijd beter om het zekere voor het onzekere te nemen, vooral bij huisdieren, omdat ze je niet kunnen vertellen wat er aan de hand is.