TERUGROEPACTIE: Populair brokjesmerk opnieuw teruggeroepen voor Salmonella

Begin september werden sommige producten van Victor Pet Food vrijwillig teruggeroepen nadat ze positief waren getest op Salmonella. Nu, iets minder dan twee maanden later, doet het bedrijf opnieuw een terugroepactie voor een soortgelijk probleem.

Salmonella is een gemeenschappelijke reden voor voedsel voor huisdierenrappels, maar het zou niet lichtvaardig moeten worden genomen omdat het aangetaste voedsel zowel huisdieren als mensen ziek zou kunnen maken. Dus als u Victor aan uw huisdieren voert, controleer dan of uw product niet een van de teruggeroepen zakken is.

Het Embleem van het Voedsel voor huisdieren van Victor
Naar de Facebookpagina

Welke producten zijn teruggeroepen?

Mid America Pet Food van Mount Pleasant, Texas, heeft vrijwillig bepaalde partijen Victor Super Premium Hondenvoer Select Rundvleesmeel & Bruine Rijst Formule. Het bedrijf heeft de terugroepactie uitgevaardigd nadat uit willekeurige tests van derden was gebleken dat een deel van het voedsel positief testte op Salmonella.

De volgende percelen zijn teruggeroepen:

Productomschrijving Lotnummer Grootte van de tas Ten minste houdbaar tot datum
Victor Super Premium Hondenvoer, Select Rundvlees Meel & Bruine Rijst Formule
1000016890 Zak van 5 pond 6/12/2024
1000016891 Zak van 15 pond 6/12/2024
1000016892 Zak van 40 pond 6/12/2024

Deze producten werden verzonden naar verschillende distributeurs en retailers in de Verenigde Staten. U vindt de informatie over de partijcode op de achterkant van de zak. Er zijn geen andere producten getroffen door deze terugroepactie en gelukkig zijn er geen ziekten gemeld.

Victor Select Rundvlees Meel en Bruine Rijst
Naar de Facebookpagina

Gevaren van Salmonella

Hondenvoer dat positief test op Salmonella kan zowel huisdieren als mensen schaden. Huisdieren die besmet zijn met Salmonella kunnen last krijgen van diarree, braken, lethargie en koorts. Sommige huisdieren kunnen echter Salmonella dragen zonder symptomen te vertonen, wat ertoe kan leiden dat ze het doorgeven aan andere gezinsleden. Als uw hond het teruggeroepen product heeft geconsumeerd, kunt u voor de zekerheid contact opnemen met uw dierenarts.

Salmonella bij mensen kan misselijkheid, braken, diarree, buikkrampen en koorts veroorzaken. In zeldzame gevallen kan het leiden tot ernstigere problemen zoals arteriële infecties, artritis, endocarditis, spierpijn, oogirritatie en urinewegproblemen. Als u in contact bent gekomen met een teruggeroepen product, let dan op ongebruikelijke symptomen en neem contact op met uw zorgverlener als u zich zorgen maakt.

Ongerust gemaakte hond op laag

Wat te doen met het teruggeroepen voedsel?

Detailhandelaren en distributeurs is gevraagd om onmiddellijk te stoppen met de verkoop van het teruggeroepen voedsel. Als u echter vóór de terugroepactie een van deze zakken hebt gekocht, moet u het voedsel weggooien op een manier die buiten het bereik van huisdieren, mensen en dieren in het wild ligt. Doneer of verkoop nooit teruggeroepen voedsel.

Reinig vervolgens alle oppervlakken die het voedsel zou kunnen hebben aangeraakt, zoals toonbanken, kommen en opslagcontainers. Was uw handen altijd grondig nadat u in contact bent gekomen met het voedsel.

U kunt contact opnemen met Mid America Pet Food Consumer Affairs voor meer informatie en om te vragen naar terugbetalingen. U kunt ze e-mailen op info@mapf.com of bellen op 1-888-428-7544 van 8 uur tot 5 uur Central Time.