TERUGROEPACTIE: Hondenvoer getest nadat klant Salmonella en Listeria Monocytogenes ontdekt

De FDA testte monsters van Viva rauw hondenvoer nadat een klant had geklaagd dat hun monsters positief testten op Salmonella en Listeria monocytogenes. Beide kunnen leiden tot ziekte bij huisdieren en mensen, dus de getroffen producten werden snel teruggeroepen. Huisdieren die schade hebben opgelopen door het teruggeroepen voedsel kunnen ziektesymptomen ervaren, zoals braken, diarree, koorts en lethargie. Mensen kunnen vergelijkbare symptomen ervaren, zoals misselijkheid, koorts, braken, diarree en buikkrampen. In zeldzame gevallen kunnen deze symptomen leiden tot ernstigere aandoeningen, dus zoek medische hulp als u of uw huisdier ziek wordt nadat u in contact bent gekomen met dit voedsel.

Het is van cruciaal belang om op de hoogte te blijven van de gezondheid van uw harige vriend, dus als u uw hond Viva voert, controleer dan of het voedsel dat u momenteel heeft niet wordt beïnvloed.

Viva rauw hondenvoer
Naar de Facebookpagina

Welke producten zijn teruggeroepen?

Viva herinnerde zich Kavel 22853. Dit omvatte Viva Duck voor honden (gemalen), Viva Duck voor honden (gechunkt), Viva Duck voor katten en Viva Pure Duck (voor katten en honden). Deze terugroepactie heeft geen betrekking op andere Viva-producten.

Het teruggeroepen kavel is verzonden naar klanten van 24-10-2023 tot 6-12-2023. Het product waar een klant over klaagde was Viva Duck for Dogs (Chunked). Viva heeft al actie ondernomen om de oorzaak van het probleem te vinden en ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.

“We hebben een gedetailleerde analyse van de oorzaak uitgevoerd in onze USDA-faciliteit om ervoor te zorgen dat we de hoogste voedselveiligheidsnormen in de industrie blijven overtreffen en de grenzen zullen blijven verleggen voor hoe veilig, vers voedsel voor huisdieren wordt gemaakt”, schreef Viva.

Viva rauw kattenvoer
Naar de Facebookpagina

Wat te doen met de teruggeroepen producten

Als u uw hond Viva voert, controleer dan uw producten op de teruggeroepen partijcode. Voor iedereen die deze producten nog in huis heeft, vraagt Viva hen om dit reactieformulier in te vullen. Vervolgens zal het bedrijf contact opnemen om een terugbetaling te doen.

Zorg ervoor dat u het voedsel zo weggooit dat er geen mensen of dieren bij kunnen. Bij het hanteren van het voedsel kunt u het beste handschoenen dragen om ervoor te zorgen dat het voedsel uw huid niet raakt. Plaats het voedsel voor de zekerheid in een afgesloten plastic zak voordat u het weggooit. Was alles waarmee het voedsel in contact is gekomen grondig, zoals werkbladen, opslagcontainers, maatbekers en kommen. Verkoop of doneer nooit het teruggeroepen voedsel.

Als u vragen heeft over deze terugroepactie, kunt u Viva e-mailen op info@vivarawpets.com of bellen op (919) 371-8882 van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5 uur EST.

Uitgelichte afbeelding: Facebook