TERUGROEP: Huisdiervoedingsmerk kondigt besmetting met salmonella aan in privé-e-mail

Verse hondenvoer bezorgdiensten groeien in populariteit omdat ze specifiek kunnen inspelen op de behoeften van uw harige vriend. Maar, zoals alle dierenvoedingsmerken, kunnen zij af en toe een terugroepactie hebben.

Spot & Tango riep op 6 september 2022 vier partijen voer terug, nadat ze positief getest waren op de Salmonella bacterie. Ze kondigden de terugroeping alleen aan in privé e-mails aan hun klanten en bevestigden de terugroeping desgevraagd niet aan Dog Food Advisor. Dus, als uw hond dit merk eet, lees dan verder om uit te vinden of u de getroffen producten heeft.

Spot & Tango voedsel

Welke producten werden teruggeroepen?

Spot & Tango heeft vier partijen Chicken and Brown Rice UnKibble hondenvoer teruggeroepen. Hier zijn de details van die partijen:

• Lot Code T-22220 en SKU Nummer U-C-004
  • Partijcode T-22223 en SKU-nummer U-C-005
  • Partijcode T-22220 en SKU-nummer U-C-006
  • Partijcode T-22228 en SKU-nummer U-C-003

Geen andere Spot & Tango producten zijn getroffen door deze terugroeping.

Spot &; Tango teruggeroepen voedsel

De gevaren van Salmonella

Met salmonella besmet hondenvoer kan gevolgen hebben voor de dieren die het eten en voor de mensen die ermee omgaan. Mensen lopen een groter risico als ze hun handen niet wassen na het aanraken van dierenvoeding.

Honden die besmet zijn met Salmonella kunnen last krijgen van diarree, braken, koorts, lusteloosheid, buikpijn, of een verminderde eetlust. Als uw hond ongewone symptomen ervaart na het eten van de teruggeroepen producten, neem dan voor de zekerheid contact op met uw dierenarts. Sommige besmette honden vertonen geen symptomen, maar kunnen de bacterie toch op mensen overdragen.

Mensen die in aanraking zijn gekomen met het besmette voedsel kunnen last krijgen van misselijkheid, braken, diarree, koorts of buikkrampen. In extreme gevallen kan het leiden tot ernstiger aandoeningen zoals slagaderlijke infecties, endocarditis, artritis, oogirritatie, spierpijn en urineweginfecties. Als u symptomen ondervindt nadat u het voedsel hebt aangeraakt, moet u contact opnemen met een arts.

Gelukkig duren de symptomen van Salmonella meestal maar een paar dagen, maar gedurende die tijd is de besmette persoon of huisdier zeer besmettelijk. Het is het veiligst om thuis te blijven als je denkt dat je besmet bent.

Hond opgewonden voor Unkibble

Wat te doen met de betrokken producten?

Als u de teruggeroepen producten in uw bezit heeft, stop dan met het voeren ervan aan uw hond. Gooi ze weg en was alles wat met het voer in aanraking is geweest, zoals kommen, maatbekers, toonbanken en opslagcontainers. Was altijd uw handen na het aanraken van hondenvoer.

U kunt uw geld voor het voer terugkrijgen door dit formulier van Spot & Tango in te vullen. Als u andere vragen of zorgen heeft over de producten, kunt u het bedrijf mailen op info@spotandtango.com. Het bedrijf heeft geen klantenservicenummer op zijn website staan.

Featured Image: Facebook