Stray kiest zijn moeder door haar garage binnen te sluipen en in haar auto te springen

Op een gewone dag zag een vrouw genaamd Lena een bang wezen langs haar open garage lopen en in haar auto springen. Bezorgd om het dier, bracht ze hem onmiddellijk wat eten en besprak de situatie met haar man. Ze besloten de hond ’s nachts in de garage te houden, onzeker over zijn gezondheidstoestand en of het besmettelijk was. Lena’s eerste gedachte was dat de hond schurft zou kunnen hebben, een huidaandoening veroorzaakt door mijten. Bezorgd over de veiligheid van haar kinderen en haar andere hond, aarzelde ze om de zwerfhond aan te raken. Ondanks zijn slordige uiterlijk kon Lena zien dat de hond mooi was onder zijn pijnlijk ruwe huid. De pup, die later JD werd genoemd, zag er bang, verslagen en volkomen uitgeput uit.

Naar YouTube

De volgende dag brachten Lena en haar man de hond naar de dierenarts. Het veterinaire personeel informeerde hen dat JD waarschijnlijk al enkele maanden dakloos was. Tot hun opluchting had de hond geen schurft, maar leed hij in plaats daarvan aan een ernstige huidallergie veroorzaakt door vlooienbeten. Toen Lena hoorde dat de hond niet besmettelijk was, verwelkomde ze JD onmiddellijk in haar huis.

Tijdens de eerste week begon de hond zich te settelen en zich meer op zijn gemak te voelen in zijn nieuwe omgeving. Lena gaf JD om de twee dagen medicinale baden om zijn huidaandoening te behandelen. Al snel kwispelden zowel JD als Lena’s andere hond in koor met hun staart.

Naar YouTube

Twee weken na de redding zag Lena JD voor het eerst met een knuffel spelen. Deze mijlpaal bracht haar vreugde, omdat het aangaf dat ze iets goed deed en een verzorgende omgeving bood voor de hond om uit zijn schulp te kruipen. Na verloop van tijd verbeterde de eens zo rode huid van de hond. JD warmde zich ook op voor zijn nieuwe mensen.

De speelse, nieuwsgierige persoonlijkheid van de hond kwam naar voren naarmate hij meer gewend raakte aan zijn nieuwe huis. JD begon te verkennen, rond te rollen en dingen te doen zoals elke andere hond. Hoewel zijn persoonlijkheid altijd aanwezig was, was deze aanvankelijk meer ingetogen vanwege zijn traumatische verleden. Lena voelde een gevoel van voldoening door deze eens zwerfhond een kans op een beter leven te geven.

Naar YouTube

Dit hartverwarmende verhaal over Lena’s redding en zorg voor een zwerfhond herinnert ons aan het belang van mededogen en empathie voor dieren in nood. Met geduld, liefde en de juiste zorg kunnen zelfs de meest verslagen en versleten wezens geluk vinden en gedijen in een verzorgende omgeving.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!