Senior Chihuahua verdween drie jaar geleden, nu is ze thuis voor Kerstmis

Delilah, de Chihuahua is al drie jaar vermist in haar huis in Vancouver nadat ze vermist was geraakt in haar achtertuin. Maar de magie van Kerstmis heeft iets speciaals opgeleverd voor de kleine 13-jarige dame. Ze is net op tijd herenigd met haar familie voor de feestdagen!

En de familie Kleiner kon niet gelukkiger zijn om hun oudere pup weer in hun armen te hebben. En hoewel Delilah wat te doen heeft na haar beproeving, is ze blij om daar te zijn en een heleboel kerstcadeaus onder de boom te verwachten.

Een goede herinnering leidt tot hereniging

Drie jaar geleden, in maart, ging hondenmoeder Mary Kleiner naar Facebook op zoek naar Delilah nadat ze was verdwenen. De bezorgde pootouder nam ook contact op met BC SPCA en waarschuwde de dierenredding voor het geval haar lieve “kleine koe” -pup daar zou opduiken. Maar maanden, toen gingen jaren voorbij, zonder enig teken van Delilah.

“We hebben de kinderen dat verteld”, vertelde Mary, een makelaar uit Vancouver. “We zeiden: weet je wat, we zijn haar kwijt. Misschien komt ze thuis, maar als ze dat niet doet, had ze misschien iemand meer nodig dan wij in deze tijd.”

Maar een reünie tussen pup en familie werd in gang gezet toen een medewerker van Trail Appliances enkele dagen geleden uit het raam keek en een doos zag met iets erin.

Emma Michel, assistent-manager van BC SPCA Richmond, legde uit: “Ze dacht dat het als een konijn was en het leek alsof het worstelde.”

GERELATEERD: Verloren hond meldt zichzelf als vermist op het lokale politiebureau

Toen hij zag dat het een zieke Chihuahua was, nam de medewerker contact op met de Richmond-tak van de BC SPCA. En toen Delilah onder hun hoede kwam, was ze er slecht aan toe. Het was goed dat de vriendelijke ziel haar vond toen ze dat deed.

“Het arme dingetje was in erbarmelijke staat”, zegt Emma. “Ze was uitgemergeld, uitgedroogd, ze leek gedeeltelijk doof en blind, ze had geen tanden, ze had vermoed bevriezing van de oren en ze was bloedarmoede.”

Door berichten over de zieke kleine Chi op Facebook te plaatsen, vroeg de BC SPCA volgers om contact met hen op te nemen als iemand informatie had. En toen hij de foto’s van Delilah zag, herinnerde een van de volgers van de redding zich dat ze haar gezicht eerder had gezien.

“Iemand zag onze post en herinnerde zich dat een vrouw genaamd Mary Kleiner en haar familie bijna drie jaar geleden op zoek waren naar hun verloren Chihuahua,” legde Emma uit. “Toen we een e-mail van Mary kregen waarin stond dat de hond onder onze hoede van haar zou kunnen zijn, waren we in shock.”

Weer thuis

Nadat was vastgesteld dat deze pup Mary’s vermiste Delilah was, werd er snel een reünie geregeld. Het personeel en de vrijwilligers waren “blij” om deel uit te maken van de reünie en meldden: “Ons hele team was er voor de reünie en er waren veel tranen.”

Mary zei over het feit dat Delilah weer thuis was: “Het is gewoon een wonder.”

“Het voelt alsof ze hier de hele tijd is geweest. Het is gek.”

Foto: Richmond News

Delilah zal tijd nodig hebben om te herstellen van haar verloren tijd, en terwijl de Kleiner’s het “van uur tot uur” nemen om haar te helpen genezen, zijn ze allemaal gewoon blij om samen te zijn deze kerst.

GERELATEERD: Vader vond vermiste hond op straat na 3 jaar, had de ‘liefste’ reünie

Feature Afbeelding: BC SPCA /Facebook