Schuddende pitbull wilde de schuilhoek niet verlaten, ‘hoorde een stem’ en schoof naar voren

Hondenopvangcentra, hoewel ze voorzien in basisbehoeften, zijn geen ideale huizen voor de lange termijn voor onze harige vrienden. Deze schuilplaatsen, met hun voortdurende geblaf en chaotische sfeer, kunnen overweldigend zijn voor honden die gewend zijn aan het comfort van een huis. De grimmige kennels met minimale meubels kunnen de overgang nog uitdagender maken, vooral voor honden zoals Carson.

Carson, een zachtaardige pitbull, werd achtergelaten in een asiel nadat zijn familie had besloten dat ze niet langer voor hem konden zorgen. Hoewel hij enkele allergieën had die tot huidproblemen leidden, was hij een geweldige hond. Helaas bleek de opvangomgeving te schrijnend voor hem. De reactie van Carson was hartverscheurend toen hij ineengedoken zat, trillend en duidelijk troost nodig had. Zijn verhaal herinnert ons eraan hoe belangrijk het is om honden een liefdevol thuis te bieden en hun unieke behoeften en gevoeligheden te begrijpen.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Lauren, een toegewijde vrijwilliger bij Philly Bully Team, werd op de hoogte gebracht van de situatie van Carson en maakte de medelevende keuze om hem uit het asiel te redden en hem een liefdevolle thuisomgeving te bieden. In het besef dat een hond als Carson een gevoel van veiligheid nodig had om echt te gedijen, was Laurens toewijding aan zijn welzijn vanaf het begin duidelijk. Carsons dankbaarheid was voelbaar en hij vormde al snel een diepe band met zijn redder. Waar Lauren ook ging, Carson stond aan haar zijde en demonstreerde de sterke band die ze deelden. Lauren begreep hoe belangrijk het was om Carson constant aandacht te geven, en ze zorgde ervoor dat hij de zorg en het gezelschap kreeg die hij zo hard nodig had. Samen waren ze de perfecte match en boden ze Carson de stabiliteit en liefde die hij verdiende.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Lauren wist ook dat ze een match made in heaven waren, en ze liet de reddingsgroep weten dat ze de adoptie definitief wilde maken. Ze stemden toe. Carson is dolblij om herenigd te worden met Lauren dat hij haar niet uit het oog verliest. Het is echt vertederend als je erover nadenkt, behalve als ze dingen gedaan moet krijgen, zoals thuiswerken. Een hond van 60 pond op schoot kan belemmerend zijn. Lauren, aan de andere kant, is zo’n goede sport!

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Knuffelen daarentegen is Carsons favoriete tijdverdrijf. Hij gaat graag wandelen en op zoek naar de beste stokken. Hij loopt graag met een stok in zijn mond. Volgens Lauren, “Zijn hele lichaam kwispelt.“Het is heerlijk om te zien hoe een hond van trillen en doodsbang naar een gelukkige jongen gaat. Als Carson thuiskomt na zijn wandelingen, springt hij op de bank en kwispelt met de grootste staart die je ooit hebt gezien. Het enige wat je kunt horen is het zwiepen van zijn verrukte staart als hij de grond raakt.

Zijn moeder, Lauren, zegt in de onderstaande video dat:

“Zijn missie in het leven is om bij mij op de bank te kruipen.” Het klinkt alsof Carson een aantal duidelijke prioriteiten heeft!

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Bekijk de video hieronder en ‘DEEL’ met een vriend of familielid!