Schuddende pitbull wilde de schuilhoek niet verlaten ‘hoorde een stem’ en hij schoof naar voren

Hondenasielen bieden essentiële zorg, maar zijn niet ideaal als langdurig thuis voor honden. Deze omgevingen, gevuld met onophoudelijk geblaf en een chaotische atmosfeer, kunnen honden overweldigen die gewend zijn aan stillere, stabielere omgevingen. De kale, minimaal ingerichte kennels dragen bij aan de stress, vooral voor honden zoals Carson.

Carson, een zachtaardige pitbull met een liefdevol karakter, werd achtergelaten in een asiel toen zijn familie niet langer voor hem kon zorgen. Ondanks dat hij een geweldige metgezel was, worstelde Carson met allergieën die zijn huid aantastten. De luidruchtige, besloten schuilruimte was bijzonder verontrustend voor hem. Getuige zijn van Carson die beeft en troost zoekt in een dergelijke omgeving, onderstreept de kritieke behoefte aan medelevende, begripvolle huizen die inspelen op de unieke behoeften en gevoeligheden van elke hond. Het verhaal van Carson benadrukt de dringende roep om betere ondersteuning en plaatsingen voor asielhonden.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Lauren, een toegewijde vrijwilliger bij Philly Bully Team, hoorde over de schrijnende omstandigheden van Carson en besloot in te grijpen en hem uit het asiel te redden om een verzorgende thuisomgeving te bieden. Lauren begreep dat een hond als Carson meer nodig had dan alleen onderdak om te gedijen en zette zich in om de veiligheid en genegenheid te bieden die hij nodig had. Carsons waardering voor haar inspanningen was meteen duidelijk en hij ontwikkelde al snel een diepe gehechtheid aan Lauren. Hij werd haar constante metgezel en bleef altijd dicht bij haar, een bewijs van de diepe band die ze smeedden. Lauren erkende de noodzaak om Carson continue zorg en gezelschap te geven, zodat zijn welzijn altijd een prioriteit was. Hun samenwerking was een perfecte match en gaf Carson de stabiliteit en liefde die hij zo hard nodig had en verdiende.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Lauren wist ook dat ze een match made in heaven waren, en ze liet de reddingsgroep weten dat ze de adoptie definitief wilde maken. Ze stemden toe. Carson is dolblij om herenigd te worden met Lauren dat hij haar niet uit het oog verliest. Het is echt vertederend als je erover nadenkt, behalve als ze dingen gedaan moet krijgen, zoals thuiswerken. Een hond van 60 pond op schoot kan belemmerend zijn. Lauren, aan de andere kant, is zo’n goede sport!

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Knuffelen daarentegen is Carsons favoriete tijdverdrijf. Hij gaat graag wandelen en op zoek naar de beste stokken. Hij loopt graag met een stok in zijn mond. Volgens Lauren, “Zijn hele lichaam kwispelt.“Het is heerlijk om te zien hoe een hond van trillen en doodsbang naar een gelukkige jongen gaat. Als Carson thuiskomt na zijn wandelingen, springt hij op de bank en kwispelt met de grootste staart die je ooit hebt gezien. Het enige wat je kunt horen is het zwiepen van zijn verrukte staart als hij de grond raakt.

Zijn moeder, Lauren, zegt in de onderstaande video dat:

“Zijn missie in het leven is om bij mij op de bank te kruipen.” Het klinkt alsof Carson een aantal duidelijke prioriteiten heeft!

Afbeelding/verhaal Bron Credit: TheDodo via YouTube-video

Bekijk de video hieronder en ‘DEEL’ met een vriend of familielid!