Reddingshond bij Britain’s Got Talent beweegt juryleden tot tranen

Amanda Leask is de trotse moeder van 40 geweldige honden. Velen van hen hebben hartverwarmende reddingsverhalen, maar geen van hun verledens is emotioneler dan die van Miracle. De prachtige witte hond doet zijn naam eer aan door zijn verbazingwekkende transformatie sinds zijn adoptie.

Om zijn vooruitgang te tonen, vergezelde Miracle Leask in de show Britain’s Got Talent. Ze voerden samen een verbluffende goocheltruc op, en Leask deelde Miracle’s verhaal om anderen te laten zien hoe belangrijk adoptie van honden is.

De voorstelling

Leask wou dat ze al haar 40 honden mee kon nemen naar de show, maar dat was gewoon niet mogelijk. Dus bracht ze Miracle mee, samen met 4 anderen, die geduldig backstage wachtten. Tijdens hun optreden bracht Leask de juryleden een stapel van 40 kaarten, elk met een foto van een van haar honden erop.

Beeld: Screenshot, Britain’s Got Talent YouTube

Elk jurylid pakte een kaart en bekeek die. Nadat ze het verhaal van Miracle had verteld en had uitgelegd waarom ze zoveel honden heeft, zei Leask tegen de juryleden dat ze hun kaarten moesten laten zien. Die vier kaarten kwamen overeen met de vier honden die Leask bij zich had.

Miracle opende een deur die backstage leidde, zodat zijn vier broers en zussen naar buiten konden rennen en het podium op konden. De juryleden waren onder de indruk toen ze dezelfde honden zagen die op hun kaarten stonden. Natuurlijk waren ze ook tot tranen toe geroerd door het schattige gedrag, vooral toen ze de tweebenige pup zagen die Braveheart heette.

Zo verbazingwekkend als de truc was, de jury en het publiek waren nog meer verbaasd over het verhaal erachter. Voor ze haar honden onthulde, toonde Leask een video waarin ze uitlegde waarom ze Miracle had gekozen om haar te helpen met deze truc.

Beeld: Screenshot, Britain’s Got Talent YouTube

Miracle’s Story

Miracle ziet eruit als een heel gelukkige en gezonde hond, maar zo was hij niet altijd. Leask ontdekte het bestaan van deze prachtige pup toen ze een afschuwelijke foto tegenkwam. Ze zag de arme Miracle in een kooi gepropt met meer dan 100 andere honden, die werden verkocht in de illegale hondenvleeshandel van Thailand.

In de show liet Leask voor en na foto’s van Miracle zien, en de transformatie was ongelooflijk. Op de eerste foto probeert Miracle uit de kooi te ontsnappen, maar hij kwam daarbij vast te zitten. Zijn redders vreesden eerst dat hij dood was, totdat hij eindelijk zijn ogen opende. Het was een wonder dat hij de verschrikkelijke situatie overleefde.

Beeld: Amanda Leask Facebook

Met zo veel honden die gered zijn uit de vleeshandel, was het moeilijk voor Leask om Miracle te vinden. Maar ze voelde een sterke band met hem, dus ze wist dat ze hem moest redden. Uiteindelijk waren vrijwilligers in staat om hem te redden en naar Leask in het Verenigd Koninkrijk te brengen. Het was de eerste keer dat Miracle in een tehuis was geweest.

Omdat Miracle nieuw was in de familie, zorgde Leask ervoor dat hij zich op zijn gemak voelde. Ze wist niet hoe hij zou reageren op haar zoon en andere honden, dus gaf ze hem in het begin wat ruimte. Ze leerde echter al snel dat hij de liefste, meest zachtaardige hond was die ze ooit had ontmoet.

Haar 11-jarige zoon, die cerebrale parese en autisme heeft, is soms onzeker rond de honden. Hij kreeg echter vrijwel meteen een band met Miracle. Miracle weet precies hoe ze hem moet troosten en opvrolijken, en in ruil daarvoor maakt hij Miracle blij. Het zien van deze band maakte Leask nog dankbaarder dat ze Miracle had kunnen redden.

Beeld: Amanda Leask Facebook

Zullen zij de show winnen?

Na hun hartverwarmende en ongelooflijke optreden, zeiden alle vier de juryleden zonder aarzelen ja. Ze waren allemaal in tranen na Miracle’s verhaal. Niet alleen was het talent van het duo verbazingwekkend, maar de juryleden waren het er ook over eens dat het een geweldige manier was om aandacht te vragen voor reddingshonden.

“Als Miracle en ik Britain’s Got Talent zouden winnen, zou het absoluut fenomenaal zijn om te bedenken dat een reddingshond zou optreden voor de koninklijke familie,” zei Leask.

Hondenliefhebbers over de hele wereld zijn enthousiast om te zien met welke spannende voorstelling Leask en Miracle hierna zullen komen. Als ze deze wedstrijd kunnen winnen, zou dat een geweldige manier kunnen zijn om de reddingshonden nog meer bekendheid te geven. Om meer te weten te komen over Miracle’s verhaal, bekijk zijn boek!

Bekijk de voorstelling hier:

H/T: entertainmentdaily.co.uk
Featured Image: Screenshots, Britain’s Got Talent YouTube