Redder en opzettelijk verminkte hond gaan samen liggen en huilen

WAARSCHUWING VOOR GRAFISCHE INHOUD: Het volgende bericht bevat vermeldingen van marteling, misbruik en grafische afbeeldingen van verwondingen.

Arme Nelson is een goede hond die ongelooflijk verkeerd is gedaan door mensenhanden. Maar voor het misbruik en de wreedheid die deze driejarige lieveling heeft aangedaan, houdt hij nog steeds van mensen en heeft hij elk hart gewonnen bij de Humane Society of Northeast Georgia (HSNEGA).

Nelson’s redding begon toen een hondenliefhebber hem verloren en verward langs een Jackson County, GA, langs de kant van de weg zag dwalen en meteen zag dat er iets mis was. Stoppend om te helpen, zag de vriendelijke ziel dat deze arme pup vreselijke pijn had omdat iemand een ritssluiting om zijn penis had vastgemaakt, en de verwonding die het veroorzaakte was gruwelijk.

Gruwelijk en opzettelijk misbruik

Op Facebook meldde de Humane Society of Northeast Georgia dat Nelson “niet was gestopt met huilen sinds hij aankwam” onder hun hoede.

“Een ritssluiting was zo strak om zijn penis gebonden dat deze gezwollen was geworden, zozeer zelfs dat het weefsel was begonnen af te sterven. . . en zoals je je kunt voorstellen, was dit ondraaglijk pijnlijk voor de arme Nelson.”

Het team van het Veterinary Teaching Hospital van de Universiteit van Georgia verwijderde de ritssluiting en deed wat ze konden om de penis te redden, maar “helaas werd na elke poging geconcludeerd dat hij had geleden aan penisnecrose als gevolg van verwurging van het orgaan.”

Foto: HSNEGA

GERELATEERD: Hond die alleen misbruik kende, heeft nu onvoorwaardelijke liefde

Het orgaan kon niet worden gered, maar dankzij de buitengewone vaardigheid van het UGA-team werd Nelsons urethra omgeleid om de urinefunctie te redden.

“Het was afschuwelijk”, vertelde HSNEGA-opvangmanager Garrett Williams aan Fox 5 Atlanta. “In mijn 11 jaar dat ik in dierenwelzijn werk, is dit een van de ergste gevallen van opzettelijke dierenmishandeling die ik heb gezien. Het is schokkend dat een mens in staat zou kunnen zijn om een dier zoveel pijn toe te brengen.”

Foto: HSNEGA

Allison Mayfield, CEO van HSNEGA, vertelde: “Ik lag letterlijk urenlang met hem op de vloer van mijn kantoor in tranen. Ik kon me nooit voorstellen waarom iemand zo’n lieve jongen dat zou aandoen.”

Foto: HSNEGA

“We willen dat mensen weten dat dierenmishandeling een heel reëel iets is, en we gaan vechten met alles wat we hebben.”

De weg naar genezing zal lang zijn

Hoewel Nelson is gered van de wreedheid die hem is aangedaan, heeft hij nog steeds hard werk voor de boeg, want “zelfs de eenvoudige handeling van urineren is pijnlijk voor Nelson, dus hij zal uitgebreide zorg en pijnmedicatie nodig hebben totdat hij is genezen.”

Maar gedurende de komende maanden van genezing zullen de vriendelijke harten van HSNEGA aan zijn zijde blijven. En hoewel de pijn die hij leed door mensenhanden kwam, “blijft Nelsons liefde voor mensen bestaan.”

Klik hier om de volledige omvang van Nelsons verwondingen te zien of te doneren aan zijn herstel.

GERELATEERD: 5 tekenen dat uw reddingshond mogelijk afkomstig is uit een misbruikte woning

Feature Afbeelding: Humane Society of Northeast Georgia /Facebook

The post Redder en opzettelijk verminkte hond liggen en huilen samen appeared first on iHeartDogs.com.