RECALL: Een ander brokmerk getroffen door potentiële salmonellabesmetting

Op 21 oktober 2023 heeft Texas Farm Products Company (TFP Nutrition) vrijwillig bepaalde producten teruggeroepen vanwege mogelijke Salmonella-besmetting. Omdat voedsel dat positief is voor Salmonella zowel honden als mensen kan schaden, moeten bedrijven voorzichtig te werk gaan in situaties als deze. Gelukkig werd het product getrokken voordat er honden- of menselijke ziekten werden gemeld.

Hongerige hond

Welk product wordt teruggeroepen?

TFP Nutrition herinnerde de 50-pond zakken Retriever All Life Stages Mini Chunk Chicken Recipe Dry Dog Food met een van de volgende houdbaarheidsdata: “10 2024 3277 TFP” of “10 2024 3278 TFP”.

Dit hondenvoer werd gemaakt op 4-5 oktober 2023 en verzonden naar Tractor Supply Company-winkels in Arkansas, Arizona, Californië, Louisiana, Mississippi, New Mexico, Nevada, Oklahoma, Texas en Utah. Het is op alle locaties uit de schappen gehaald en niet aan andere winkels verkocht.

“We hebben een grondig intern onderzoek uitgevoerd naar alle systemen en processen en hebben corrigerende maatregelen genomen”, aldus TFP Nutrition. “We werken ook samen met staats- en federale functionarissen om ervoor te zorgen dat consumenten over de nieuwste informatie met betrekking tot deze situatie beschikken.”

Retriever teruggeroepen product

Hoewel er geen klachten van klanten zijn met betrekking tot deze terugroepactie, zijn er de afgelopen maanden enkele ouders van huisdieren geweest die klaagden over schimmel- of spijsverteringsproblemen in beoordelingen van dit hondenvoer.

Gevaren van Salmonella voor honden en mensen

Salmonella kan zowel mensen als honden treffen, dus zelfs als uw hond geen symptomen heeft, kunnen ze de bacteriën doorgeven aan andere leden van uw huishouden.

Honden met Salmonella kunnen diarree, braken, buikpijn of een verminderde eetlust ervaren. Mensen kunnen te maken krijgen met misselijkheid, braken, diarree, krampen of koorts. In extreme gevallen voor mensen kan het leiden tot arteriële infecties, endocarditis, artritis, spierpijn of oogirritatie.

Hoewel Salmonella-symptomen meestal vanzelf verdwijnen, is het het beste om met uw dierenarts te praten als uw hond ongewoon gedrag vertoont. Honden kunnen ons niet vertellen wanneer ze zich niet goed voelen, dus het is beter om veilig te zijn dan sorry.

Honden die in het veld rennen

Wat te doen met het teruggeroepen product

Iedereen die dit product heeft, moet onmiddellijk stoppen met het voeren aan zijn honden en het weggooien. Was alles wat het voedsel heeft aangeraakt, zoals kommen, containers en maatbekers, grondig.

U kunt contact opnemen met uw plaats van aankoop voor een volledige terugbetaling. Voor meer informatie kunt u TFP Nutrition bellen op 1-800-330-3048 of tfpnutrition.com/recall bezoeken.