RECALL: Dog Dental Products ontbreekt schimmelremmend ingrediënt

Veel hondenouders vertrouwen op tandheelkundige kauwen om de tanden van hun hond schoon te houden. Maar net als hondenvoer en traktaties kunnen deze tandheelkundige producten worden teruggeroepen. In een recente terugroepactie trok Ark Naturals vrijwillig hun borstelloze tandpastaproducten uit de schappen nadat ze zich realiseerden dat een schimmelremmend ingrediënt niet in bepaalde eenheden was opgenomen.

Ark Naturals heeft hun leverancier laten weten dat sommige waardeverpakkingen van hun tandheelkundige producten tijdens de productie geen noodzakelijk schimmelremmend ingrediënt hebben gekregen. Het bedrijf wilde klanten niet het risico geven op schimmelvorming op de producten.

Ark Naturals Brushless Tandpasta

Welke producten zijn teruggeroepen?

Verschillende partijen van de Ark Naturals Brushless Toothpaste Value Packs werden teruggeroepen. De volgende producten werden getroffen:

Productnaam TP” Houdbaarheidsdata
Ark Naturals Brushless Tandpasta Value Pack Small 6-32634-41000-1 AUG112022, DEC212022, DEC222022, FEB072023, FEB082023, MRT172023
Ark Naturals Brushless Tandpasta Value Pack Medium 6-32634-41001-8 AUG122022, AUG162022, OKT112022, OKT132022, FEB072023, FEB172023
Ark Naturals Brushless Tandpasta Value Pack Large 6-32634-41003-2 AUG112022, AUG162022, AUG182022, OCT052022, OCT072022, DEC272022, DEC282022, FEBO62023
Tandheelkundige kauwen aan de hond geven

Gezondheidsrisico’s verbonden aan Moldy verbruiksartikelen

Honden die beschimmelde traktaties eten, kunnen te maken krijgen met verschillende gezondheidsproblemen, waaronder spijsverteringsproblemen zoals braken en diarree. In extreme gevallen kunnen beschimmelde producten leiden tot tremoren of epileptische aanvallen bij honden. Als uw hond een van de getroffen producten heeft gegeten en u ongewone symptomen opmerkt, breng ze dan meteen naar de dierenarts.

Gelukkig zijn er geen ziektes gemeld die verband houden met deze terugroepactie.

“Na het onderzoeken van de situatie, hebben we een vrijwillige terugroepactie geïnitieerd als een preventieve maatregel voor deze producten vanwege een kans op schimmelvorming voordat het product het einde van zijn houdbaarheid bereikt,” schreef Ark Naturals in een verklaring. “Hoewel we op dit moment geen bevestigde meldingen van ziekte veroorzaakt door deze producten hebben ontvangen, hebben we besloten om producten terug te roepen die mogelijk zijn beïnvloed uit een overvloed aan voorzichtigheid.”

Hond die in gras rolt

Wat moet u doen met de teruggeroepen producten?

Als u een van de teruggeroepen producten heeft, stelt Ark Naturals voor om deze onmiddellijk weg te gooien. Vervolgens kunt u customerservice@arknaturals.com e-mailen met een foto van uw aankoopbewijs om een gratis vervanging te krijgen. Als uw hond een van de teruggeroepen producten heeft gegeten, controleer ze dan nauwlettend en neem contact op met uw dierenarts als er ongewone symptomen optreden.

“Kwaliteit en integriteit zijn twee van de kernwaarden van Ark Naturals die we altijd hoog willen houden. We staan voor onze hoogwaardige natuurlijke ingrediënten en zijn toegewijd aan het aanbieden van alleen de hoogste kwaliteit traktaties voor onze huisdieren. In onze 10+ jaar als merk dat uw huisdieren bedient, is dit de eerste terugroepactie die we hebben uitgegeven en we zullen er alles aan doen om te voorkomen dat situaties als deze zich opnieuw voordoen,” schreef Ark Naturals.

Uitgelichte afbeelding: Facebook