Puppy werd in kruiwagen geduwd omdat ze wist waar ze heen gingen

De gedachte aan euthanasie bij dieren is zeer verontrustend, maar het blijft een grimmige realiteit voor talloze dieren in opvangcentra. Door overbevolking zijn veel asielen genoodzaakt de pijnlijke beslissing te nemen om zieke of minder gewenste honden te euthanaseren om ruimte te maken voor anderen. Darla, een Golden Retriever, bevond zich gevaarlijk dicht bij dit lot. Het geluk lachte haar echter toe toen vrijwilligers contact opnamen met Austin Pets Alive! Net op tijd om haar te redden. Darla was bij Laredo Animal Care Services in Laredo, Texas, waar ze bekend stond als een timide hond die worstelde met het leven in het asiel.

Austin Pets Alive!/Facebook

Het asiel, dat worstelde met beperkte ruimte, besloot enkele dieren te euthanaseren om de overbevolking te verlichten. Darla, die een kleine kans op adoptie had, was een van degenen die werden uitgekozen voor euthanasie. Op een hartverscheurend moment werd Darla doodsbang toen ze zich realiseerde dat ze naar de euthanasiekamer werd gebracht, instortend van angst. Het personeel van het asiel moest haar in een kruiwagen dragen om haar te vervoeren.

Austin Pets Alive!/Facebook

In deze kritieke tijd bezocht Austin Pets Alive!, een non-profitorganisatie die zich inzet voor het redden van dieren van euthanasie, het asiel. Ze zagen Darla, de bange Golden Retriever, in de kruiwagen en besloten haar onmiddellijk te redden nadat ze ontdekten dat ze was gemarkeerd voor euthanasie, simpelweg vanwege haar verlegenheid.

Callison, van APA!, troostte Darla en merkte dat ze ondanks haar angst ontvankelijk was voor genegenheid. APA! Vervolgens kreeg Darla een uitgebreide gezondheidsevaluatie, waaruit bleek dat ze een puppy van acht maanden oud was. Ze coƶrdineerden met hun partners, Mile High Lab Mission in Denver, Colorado, om een pleeggezin voor Darla te vinden.

Austin Pets Alive!/Facebook

Toen ze haar pleeggezin ontmoette, toonde Darla een niveau van geluk en comfort dat ze niet in het asiel had getoond, en kwispelde ze voor het eerst met haar staart. Dit markeerde het begin van een nieuw hoofdstuk voor Darla, waar ze eindelijk kon genieten van een leven vol liefde en veiligheid, ver weg van de bedreigingen van haar verleden.

De reddingsgroep deelde later mee dat Darla was geadopteerd en haar beste leven leidt. We zijn de vrijwilligers van APA zo dankbaar! en Mile High Lab Mission!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!