Pup bleef zo ver mogelijk weg van zijn familie en toen kwamen ze erachter

Wally, een hond die ooit als een wilde hond door de straten zwierf, heeft een nieuwe start en een liefdevol thuis gekregen nadat hij uit een hachelijke situatie is gered. Deze jonge pup had maandenlang buiten geleefd en een acute angst ontwikkeld voor mensen, geluiden en plotselinge bewegingen. Om zijn worstelingen nog erger te maken, was de kraag die Wally droeg, die aanvankelijk klein was toen hij zijn familie verliet, gevaarlijk strak geworden naarmate hij groeide. Dit bezorgde hem niet alleen ongemak, maar vormde ook een ernstig risico voor zijn gezondheid en welzijn. Gelukkig heeft zijn redding Wally de kans gegeven om te genezen en te gedijen in een zorgzame omgeving.

Naar YouTube

Een toegewijd team van vrijwilligers heeft Wally met succes gevangen met behulp van een val, met als doel hem te redden uit zijn onveilige omstandigheden op straat. Eenmaal aangekomen in het asiel zorgde het personeel van de kliniek snel voor de doodsbange hond. Wally had dringend een operatie nodig om de kraag te verwijderen die in zijn huid was ingebed toen hij groeide. Na de operatie begon hij aan zijn reis van fysieke genezing, maar zijn emotionele littekens zaten diep. Wally was nog steeds erg bang, rolde zich vaak op tot een strakke bal in een hoek van de kamer, vermeed elk oogcontact en verzette zich tegen aanraking van iedereen om hem heen. Zijn reactie benadrukte de ernstige impact van zijn trauma’s uit het verleden en de lange weg die voor hem ligt naar emotioneel herstel.

Het personeel van het asiel begreep dat Wally een speciaal gezin nodig had om hem te helpen bij zijn herstel en hem te helpen weer te leren vertrouwen, en was opgetogen toen Kat, Jared en hun hond Molly naar voren kwamen. Dit gezin leek perfect geschikt om de verzorgende omgeving te bieden die Wally nodig had, en ze verwelkomden hem gretig in hun huis.

Aanvankelijk waren Wally’s diepe angsten duidelijk en had hij veel geduld en zachte zorg van zijn nieuwe familie nodig. Om zijn veiligheid te garanderen en te voorkomen dat hij wegliep, hielden ze hem aan een harnas en riem. Wally’s traumatische ervaringen met zijn vorige halsband maakten hem echter ongemakkelijk in zijn nieuwe harnas. Ondanks deze uitdagingen werd Molly, de andere hond van het stel, een onmisbare bondgenoot in Wally’s aanpassing. Ze zorgde voor geruststelling en diende als rolmodel, begeleidde hem zachtjes en liet zien dat zijn nieuwe omgeving veilig was. Molly’s aanwezigheid en ondersteunend gedrag waren cruciaal om Wally te helpen zich geleidelijk open te stellen en zijn nieuwe familie te vertrouwen.

Naar YouTube

Toen zijn familie eenmaal begreep dat hij doodsbang was voor het harnas en de riem, deden ze ze af en lieten hem vrij rondlopen in de omheinde tuin. Na verloop van tijd begon Wally op te bloeien en zijn ware persoonlijkheid te tonen. Hij begon met speelgoed te spelen en door de tuin te rennen. Zijn nieuwe familie was dolblij om hem uit zijn schulp te zien kruipen en een gelukkige, speelse hond te zien worden.

Nu is Wally een geliefd lid van zijn nieuwe familie en zijn transformatie is ronduit verbazingwekkend geweest. Dankzij het geduld en de liefde van al zijn gezinsleden is de ooit versteende hond uitgegroeid tot het gelukkigste ventje. Om Wally te ontmoeten en zijn redding te zien, klik je op play op de onderstaande video.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!