Prins Harry en hertogin Meghan adopteren een van de 4.000 beagles die bevrijd zijn uit een mishandelende fokkerij

Als je een hondenliefhebber bent, behandel je je huisdieren als royalty’s. Maar een mama Beagle genaamd Mia, die onlangs gered werd uit een gruwelijk mishandelende fokkerij in Virginia, zal nu leven met eigenlijk royalty.

Prins Harry en Meghan, hertogin van Sussex, waren op zoek naar nog een Beagle om hun gezin compleet te maken. Nu hebben ze hun hart en huis geopend voor een lieve nieuwe aanwinst.

MamaMia

Eerder deze zomer werden 4.000 Beagles bevrijd uit een afschuwelijk mishandelende fokkerij in Cumberland, Virginia. Niet alleen fokten ze lieve, onschuldige Beagles om te worden verkocht aan laboratoria voor dierproeven, maar onderzoekers vonden tientallen overtredingen van het dierenwelzijn. Honderden puppies waren gestorven aan “onbekende oorzaken”, hun voedseldispensers zaten vol met verschillende soorten insecten, en ze waren opeengepropt in vieze kennels.

Door de erbarmelijke leefomstandigheden en het ontbreken van een goede temperatuurregeling (waardoor het langer dan vijf uur per dag meer dan 85 graden kon zijn), hadden veel van de honden last van ongemak, lusteloosheid en stress. Sommige honden hadden last van oncomfortabele oogafwijkingen, gevechtswonden, ernstige gebitsaandoeningen en ontstoken poten. Ze leefden allemaal een afschuwelijk, door misbruik gevuld leven.

Dit is precies waarom Harry en Meghan zo geïnteresseerd waren in het adopteren van mama hond Mia. Ze waren vastbesloten om een hond te redden met een problematisch verleden, eentje die nog moeilijker te plaatsen zou zijn. Ze weten dat puppies snel een thuis vinden en wilden een oudere hond helpen die niet het gemakkelijkste leven heeft gehad.

Beagles

Toen ze haar verhaal hoorden, wisten ze dat ze Mia, de zevenjarige moeder van acht, wilden adopteren. En toen, tijdens hun persoonlijke ontmoeting en begroeting, was iedereen het erover eens dat ze een match waren.

“Maar op het moment dat ze binnenkwamen, rende Mia kwispelstaartend naar hen toe. Het was alsof ze wist, ‘Oh, dit zijn mijn mensen. En ze waren onmiddellijk gek op haar. Ik had zoiets van, “Oh, dit is helemaal voorbestemd. Want Mia had dat met niemand anders gedaan die ze eerder had ontmoet,” zei Shannon Keith, voorzitter en oprichter van Beagle Freedom Project.

Mia chillin

Vorige maand kwam mama Mia aan bij het Beagle Freedom Project in Los Angeles met acht van haar pasgeboren pups, maar nu heeft ze een nieuwe papa en mama.

Prins Harry en Meghan hebben haar meegenomen naar hun huis in Californië, waar ze zich zal voegen bij een collega Beagle genaamd “Guy,” een Lab redding, “Pula,” en twee menselijke broers en zussen – Archie en Lilibet. Nooit meer zal ze verwaarlozing kennen, want ik ben er zeker van dat deze koninklijke familie hun nieuwe harige familielid als een prinses zal behandelen.