Politie doet inval in een van de slechtste en meest productieve hondengevechten van het land

Helaas zijn er in de wereld nog steeds mensen die honden mishandelen en dit is weer zo’n verhaal. Maar hoe meer we er de aandacht op vestigen, we zijn altijd optimistisch dat het woord naar buiten zal komen en dat mensen een oogje in het zeil zullen houden voor verdachte activiteiten waar ze wonen. Na het lezen van onderstaand artikel. Zorg ervoor dat je op ‘DELEN’ klikt en help het woord te verspreiden! Honden verdienen het beste!

Gedurende meerdere dagen voerden ambtenaren huiszoekingen uit op een terrein in Maurice River Township dat verband hield met een vermoedelijke uitgebreide hondengevechtbende. Acht personen werden aangehouden na de afgifte van huiszoekingsbevelen op twee locaties in Cumberland County en één in Atlantic County eerder deze week. Volgens gerechtelijke documenten werden woensdag 103 honden die werden gebruikt voor gevechten, samen met apparatuur met betrekking tot de gevechten en verschillende records, in beslag genomen op een locatie in Maurice River Township. Action News deed exclusief live verslag van de operatie. Uit rapporten blijkt dat de autoriteiten twee overleden honden hebben gevonden in een vechtarena.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: 6ABC Philadelphia News via YouTube-video

Vermeende leider Bruce Low Jr., ook bekend als ‘Hollywood’, wordt geconfronteerd met tal van aanklachten, waaronder aanklachten in verband met hondengevechten, het witwassen van geld, afpersing, onder andere. Er werden ook aanklachten ingediend tegen verschillende leden van de familie van Low, met name zijn zoon Bryce, 20 jaar oud, en zijn moeder Terri, 67 jaar oud. Procureur-generaal Matthew Platkin veroordeelde de operatie en verklaarde: “Geld verdienen door middel van hondengevechten is onmenselijk hard en slecht. Deze honden worden in een wereld vol mishandeling, pijn en vijandigheid geduwd, eindigend in langdurige gevechten en vaak de langzame, pijnlijke ondergang van deze dieren. Het ongeoorloofde gedrag dat door ons onderzoek aan het licht komt, zal gevolgen ondervinden.”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: 6ABC Philadelphia News via YouTube-video

Het onderzoek is gestart naar aanleiding van tips die eind 2021 zijn binnengekomen. Low Jr. wordt ervan verdacht een van de beste fokkers van hondengevechten van het land te zijn, die naar verluidt zijn activiteiten beheert onder het mom van Royal Bull Kennels in South Jersey. Volgens onderzoekers gebruikte de website van de kennel terminologie die specifiek is voor hondengevechten, zoals ‘jachthonden’ en ‘geconditioneerd gewicht’. Uit de aanklachtdocumenten blijkt ook dat er veel vraag was naar de honden van Low Jr. binnen de kringen van hondengevechten. Low Jr. zou aan een undercoveragent hebben onthuld dat hij het afgelopen jaar 61 “concerten” organiseerde, een eufemisme voor luchtgevechten. Hij wordt ook beschuldigd van het verdienen van inkomsten door middel van fokdiensten en weddenschappen.

De vermeende leider van deze operatie draagt de naam “Hollywood” en hij is allesbehalve een ster als de beschuldigingen waar zijn.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: 6ABC Philadelphia News via YouTube-video

Naar verluidt werd de opbrengst witgewassen via Kisdir Group, een bouwbedrijf dat legitiem is geregistreerd en opereert vanuit dezelfde Maurice River Township-site. Bovendien worden William McClinton, 68, Coy Dickenson, 58, Travis Garron, 38, Mark A. Runkle, 42 en Roosevelt Hart, 29, aangeklaagd in verband met deze zaak. Kolonel Patrick J. Callahan, hoofdinspecteur van de New Jersey State Police, merkte op: “Het opbreken van een hondengevechtnetwerk gaat verder dan het redden van dieren; Het gaat erom een cultuur van wreedheid uit te roeien en vriendelijkheid opnieuw in onze samenlevingen te introduceren. Het betekent een toegewijd verzet tegen geweld en benadrukt het belang van gerechtigheid en mededogen.”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: 6ABC Philadelphia News via YouTube-video

Dit is niet de eerste kennismaking van Low Jr. met het rechtssysteem. In 2006 bekende hij schuld aan beschuldigingen van drugsbezit en vuurwapendelicten nadat de autoriteiten aanzienlijke hoeveelheden cocaïne, morfinetabletten, vuurwapens, munitie en contant geld hadden ontdekt op de Maurice River Township-site, waar ze ook een verborgen bunker ontdekten. Hierna werd Low Jr. veroordeeld tot meer dan 12 jaar in een federale gevangenis plus vijf jaar onder gecontroleerde vrijlating. Het onderzoek wordt momenteel geleid door het kantoor van de procureur-generaal van New Jersey.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!