Pitbull Rescue: Shorty Rossi’s Trailer Park Sanctuary

Het feit dat een Pitbull-hond niet kan worden geadopteerd, betekent niet dat hij in een kennel moet leven. Shorty Rossi, de ster van Animal Planet’s Pit Boss, runt een Pit Bull-redding genaamd Shorty’s Rescue in de Verenigde Staten en Mexico die bewustzijn brengt voor problemen waarmee pestrassen worden geconfronteerd. Hij heeft een innovatieve oplossing gecreëerd voor Pitbull / pesterige honden, die vaak het moeilijkst zijn om huizen te vinden.

Waarom zijn er zoveel pitbulls in schuilplaatsen

Alle pitbull-hondenbewoners hebben een individueel omheinde, schaduwrijke tuin en fulltime personeel dat voor al hun behoeften zorgt. © Shorty’s Redding

Honden die meestal moeilijk te adopteren zijn, zijn senioren met een handicap, psychische aandoening of agressieproblemen. Shorty merkte een overweldigend aantal PitBulls op die niet werden geadopteerd vanwege deze problemen.

Om te helpen, creëerde hij Shorty’s Trailer Park, een dierenasiel voor deze honden met speciale behoeften waar ze de rest van hun leven in stijl kunnen leven!

Het trailerpark bevindt zich in La Misión, Mexico, waar elke hond zijn of zijn eigen camper met een stijlthema uit de jaren 1970 heeft, volledig ingericht als een huis met een bed, zonne-energie, wifi, een tv en zelfs een Alexa om naar zijn favoriete deuntjes te luisteren. Elke trailer heeft een uniek en leuk thema zoals flamingo’s, dolfijnen of glamping. Elke hondenbewoner heeft ook een individueel omheinde, schaduwrijke tuin en fulltime personeel dat voor alle behoeften zorgt. Dit hondentrailer-parkresort heeft een buitenkeuken om maaltijden te bereiden, een medische kliniek voor het geval ze ziek zijn en een hondenspeeltuin zodat ze elke dag kunnen bewegen.

Een succesverhaal van Pitt Bull Rescue

De allereerste bewoner, Achilles, kwam naar het heiligdom vanwege agressieproblemen en omdat hij een senior was met medische problemen. Hij verhuisde onmiddellijk naar de eerste, die felroze is met een flamingo-thema en een kiddy-zwembad voor de warme dagen. Na een paar weken zag het personeel een positieve verandering in de persoonlijkheid van Achilles; hij leek meer ontspannen en had geen tekenen van agressie. Hij raakte ook bevriend met enkele van de honden die na hem naar de Pitbull kwamen om hem te redden.

Het Pitbull-opvangcentrum is ook niet alleen voor honden. Het heeft ook een vogelgebied waar vrijwilligers en personeel zorgen voor verlaten kippen, eenden en duiven.

Hulp bij het redden van honden met speciale behoeften

Volgens Shorty: “We begonnen Shorty’s Trailer Park Sanctuary toen we merkten dat we veel reddingshonden ontvingen die niemand wilde vanwege medische, leeftijds- en invaliditeitsproblemen. We hadden echt een aparte plek nodig van onze redding om deze honden te huisvesten, en we wilden niet alleen rijen kennels opzetten. We waren vastbesloten om een plek voor hen te maken waar ze een leven konden leiden dat zo dicht mogelijk bij wat ze zouden hebben ontvangen als ze geadopteerd waren. Zo is het idee van een trailerpark geboren.”

Hoe pitbull-redding op Shorty’s trailerpark te ondersteunen

Elke trailer heeft een uniek en leuk thema zoals flamingo’s, dolfijnen of glamping, waardoor een leuke, ontspannen sfeer ontstaat voor de dakloze Pitbulls. © Shorty’s Redding

Het Pitbull-reservaat verwelkomt ook supporters om betrokken te raken bij de dieren door een van de honden te sponsoren, waaronder videogesprekken met uw “geadopteerde” pup of het bezoeken en vrijwilligerswerk op speciale projecten in Mexico. Ze hebben ook een “adopteer” een trailerprogramma waarbij mensen bepaalde trailers kunnen sponsoren en zelfs kunnen helpen bij het bepalen van het thema van “hun” trailer wanneer nieuwe trailers worden binnengebracht en opgezet.

Wat is de volgende stap voor Shorty’s Trailer Park Sanctuary? Shorty: “De vraag naar een opvangcentrum voor deze dieren is zo groot dat we al meer aanvragen hebben dan trailers. We zijn al van plan om de kavel naast ons te kopen om in omvang te verdubbelen. We willen ook een plek voor katten hebben, dus we zullen een aantal trailers speciaal voor hen opzetten, weg van de honden natuurlijk.”

Dit innovatieve en creatieve toevluchtsoord creëert echt een comfortabel en ruim voor altijd thuis voor deze speciale honden!

Voor meer informatie: www.shortysrescue.org