Oude hond vastgebonden aan afgebrand huis wachtte op de terugkeer van haar baasje

Er is nooit een excuus om een huisdier in de steek te laten. Als ze niet kunnen worden verzorgd, zijn er humane opties om ze te herplaatsen, maar het achterlaten van huisdieren gebeurt veel te vaak. Toen Mila, een oudere hond, werd ontdekt, werd ze vastgebonden aan een afgebrand huis. Er werd aangenomen dat ze daar al enkele weken zat. De bejaarde pup was extreem mager. Het meest trieste deel van haar verhaal is dat ze gemakkelijk uit haar losse kraag had kunnen glippen, maar ze was zo gehoorzaam dat ze bleef zitten, wachtend tot iemand haar zou halen. Gelukkig kwam er toevallig een barmhartige Samaritaan langs die Mila redde. De redder bracht haar vervolgens naar huis.

Naar YouTube

Na een week of twee bij de familie van de barmhartige Samaritaan te hebben verbleven, werd Mila overgedragen aan een lokale senior reddingswerker genaamd Tiffany, die haar wilde helpen. Toen ze aankwam, werd ze geschat op ongeveer 14 of 15 jaar oud en was ze zo kwetsbaar dat ze uit het busje moest worden gedragen. Ondanks haar aandoening was Mila meteen een lieverd, die graag wilde leven en bemind wilde worden.

Om Mila’s gezondheid te waarborgen, werd ze een paar weken in quarantaine geplaatst in een apart deel van het huis. Aanvankelijk was ze timide en op zichzelf, maar toen ze zich beter begon te voelen, begon ze uit haar schulp te kruipen. Mila vond troost in het gezelschap van een andere oudere hond van het hospice, Noodle, die haar de moed gaf om zich thuis te voelen en zich meer op haar gemak te voelen bij Tiffany en haar nieuwe omgeving.

Naar YouTube

Mila is erg uitgesproken over haar behoeften. Ze blaft voor ontbijt, lunch en diner – en woeft luid als het tijd is om te knuffelen. Ze is nieuwsgierig en vindt het leuk om in de buurt van Tiffany te zijn, maar behoudt haar onafhankelijkheid. Door haar ervaringen uit het verleden heeft Mila nog steeds wat voedselonzekerheden, dus wordt ze apart gevoed en met een slowfeeder om te voorkomen dat ze alles voor haar neus verslindt.

Het is onduidelijk welk ras Mila is, maar Tiffany beschrijft haar als een kleine oude dame die geniet van eenvoudige genoegens zoals thee drinken, breien, knuffelen en ontspannen. Toen ze voor het eerst werd gered, werd Mila gediagnosticeerd met lymfoom. Ze kreeg nog dagen tot weken te leven, maar ze heeft die verwachtingen al met drie maanden overtroffen. Tiffany biedt elke ochtend, avond en de hele dag palliatieve zorg voor Mila en overlaadt haar met liefde en aandacht.

Naar YouTube

Elke dag met Mila is een geschenk en Tiffany is opzettelijk om elk moment te laten tellen. Ze hoopt dat ze door liefde en steun te bieden, eventuele slechte herinneringen uit Mila’s verleden kan verzachten en een nieuw verhaal kan creĆ«ren in dit laatste hoofdstuk van haar leven. We zijn meer dan dankbaar voor Mila’s redding. Bekijk de onderstaande video om het volledige verhaal van de pup te zien.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!