Onbaatzuchtige dierenarts verandert huis in onderdak om zwerfdieren te redden van de dood

Tunesië, Afrika, is een van de vele landen met een zwerfdierenprobleem. Niet genoeg mensen steriliseren en castreren hun huisdieren, wat leidt tot veel dakloze katten en honden. Helaas heeft Tunesië een onmenselijke benadering van de kwestie gekozen door honden en katten te doden als een manier om de bevolking onder controle te houden. Veel dierenliefhebbers vechten terug tegen deze wrede praktijk, waaronder dierenarts Raoudha Mansour.

Mansour heeft humane ideeën voor het beheersen van de zwerfdieren. Dus heeft ze het heft in eigen handen genomen door van haar huis een dierenasiel te maken. Ze verwelkomt regelmatig honden en katten in haar ruimte totdat ze voor altijd een thuis kunnen vinden.

Mishandelde hond gered in Tunesië

Een levensreddende schuilplaats

Mansour is een dierenarts die ongeveer 25 honden en 150 katten tegelijk verzorgt. Ze neemt zelfs huisdieren met speciale behoeften op. Alle dieren leven in haar huis, want als ze als zwerfdieren blijven leven, kunnen ze door de overheid worden gedood. Mansour zorgt ervoor dat alle dieren gefixeerd en up-to-date zijn op het gebied van medische zorg.

“Ik oefen mijn vak uit op dieren die van de straat komen en ik wil ze een ander leven geven. Ik ben erg blij met dit leven,” zei Mansour. “Veel mensen vragen me hoe ik het kan verdragen om moeilijke gevallen te zien, maar ik zou zeggen dat ik veel geluk heb dat ik ze kan behandelen.”

Zwerfhonden gered

GERELATEERD: Oudere oma kookt elke dag voor 120 + zwerfhonden

Mansour begon in 2007 met het exploiteren van haar thuisopvang en sindsdien is ze dieren blijven helpen. Ze ontvangt donaties van andere dierenwelzijnsorganisaties, vaak in de vorm van voedsel en medicijnen, maar voor het grootste deel ondersteunt ze de dieren alleen.

Toegewijde dierenarts weigert op te geven

Zolang honden en katten nog hulp nodig hebben in de gemeenschap, zal Mansour haar missie voortzetten. De regering gelooft dat het doden van zwerfdieren het antwoord is, maar Mansour en collega-vrijwilligers zijn in plaats daarvan gericht op het steriliseren van zwerfdieren. Ze vaccineren en voeren castratieoperaties uit om de populatie onder controle te houden, maar de overheid lijkt niet geïnteresseerd in het volgen van een humane oplossing.

“Ze doden dieren in collectieve sluipschuttersoperaties. Dat is een slechte zaak. Deze dieren hebben een ziel en ze hebben het recht om met ons samen te leven,” zei Mansour.

Zwerfkat met kittens

De Tunesische autoriteiten hebben plannen om 80% van de zwerfhonden te vaccineren en gratis rabiësschoten weg te geven. Dit garandeert echter niet de veiligheid van de honden en Mansour kan alleen voor zoveel tegelijk zorgen. De zwerfdieren van Tunesië verdienen een beter leven, en vrijwilligers zullen blijven vechten om ervoor te zorgen dat ze dat krijgen.

Als je de missie van Mansour wilt steunen, kun je doneren op haar website.

Uitgelichte afbeelding: Instagram