Omdat je met een doel winkelt, kunnen hongerige honden bij hun gezin blijven

Het redden van dieren gaat niet alleen over het plaatsen van honden bij nieuwe gezinnen. Soms omvat reddingswerk het helpen van het bestaande gezin van een hond, zodat het gezin bij elkaar kan blijven en hun harige vriend een beter leven kan leiden. Het verhaal van King is er een van, en omdat je met een doel winkelt, heb je een grote rol gespeeld bij het verbeteren van zijn leven. Wanneer u winkelt bij iHeartDogs, wordt bij elke aankoop donaties gedaan voor honden in nood. Of je nu een schattig hondenshirt voor jezelf aanschaft of supplementen voor je hond, die kar vol lekkers geeft mededogen.

Door onze samenwerking met Greater Good Charities en hun GOODS-programma zorgen we ervoor dat asielhonden voedsel en andere benodigdheden krijgen terwijl ze wachten op hun eeuwige thuis. Het GOODS-programma distribueert voedsel voor huisdieren naar opvangcentra en reddingen in het hele land en houdt al meer dan tien jaar hongerige buiken vol.

Een goed leven samen dankzij teamwork

Tot op heden heeft het GOODS-programma meer dan 578 miljoen maaltijden geleverd aan opvangcentra en reddingen in het hele land. Dat zijn meer dan 6.000 vrachtwagenladingen met benodigdheden voor dieren in nood! Maar het gaat om meer dan het vullen van kommen. Donaties zoals deze betekenen ook dat gezinnen bij elkaar kunnen blijven als de budgetten krap worden. En dat is het doel van Pets in Peril. Deze op vrijwilligers gebaseerde organisatie in Flint, Michigan, werkt aan het voorlichten van gezinnen over hoe ze beter voor hun huisdieren kunnen zorgen en tegelijkertijd in de eerste levensbehoeften kunnen voorzien. King is een van de vele honden die er baat bij heeft, en hij heeft ook het hart van vrijwilliger Shelia Hardy.

“Toen ik King een paar jaar geleden ontmoette, woonde hij in een vervallen houten hondenhok”, vertelde Sheila van Pets in Peril. “Hij had ook ondergewicht, omdat de eigenaar het financieel moeilijk had. King heeft ook nooit dierenartszorg gekregen. Dus het eerste wat we deden was de eigenaar een zak eten geven.”

“We hebben King ook een mooi iglo-hondenhok gegeven. Omdat het november was, hebben we hem zelfs een jas aangedaan.”

Vanaf die eerste ontmoeting bleef Pets in Peril King bezoeken, bracht hem elke keer lekker eten en bewapende zijn baasje ook met informatie over hoe hij beter voor hem kon zorgen. Deze bezoeken en donaties hebben zo’n verschil gemaakt in het leven van King. Hij krijgt regelmatig maaltijden en geniet van zijn iglo en het stro erin. Deze brave jongen is er ook trots op dat hij zijn jas de hele winter draagt!

“Hij heeft zelfs een bench in huis voor als het echt koud weer is. En hij krijgt regelmatig dierenartszorg. De eigenaar aarzelt nooit om ons te bellen als er zich een probleem voordoet waarvan hij niet weet hoe hij ermee om moet gaan met betrekking tot King.”

Het is ongetwijfeld een beter bestaan voor King met Pets in Peril die helpt, en hij is niet de enige die profiteert van hun harde werk en de donaties die u financiert.

“We hebben meer dan 200 klanten”, legt Sheila uit. “De enige manier waarop we onze klanten het voedsel kunnen bieden dat ze nodig hebben, is via uw programma. Zonder het GOODS-programma zouden we moeten sluiten.”

Maar hun deuren blijven open vanwege vrijgevigheid. Dus ga je gang en trakteer jezelf! Koop de schattige hondenhoodie die je op het oog hebt en trakteer je hond op iets nieuws terwijl je toch bezig bent. Elke aankoop maakt immers een verschil voor een hond in nood.

De volgende producten bieden hondenvoer van hoge kwaliteit voor opvangcentra en reddingen, waardoor ze meer van hun kostbare geld kunnen reserveren voor medische kosten, benodigdheden en het verspreiden van het woord over hun adopteerbare pups. Meer informatie.