Nationale hondenshow 2023

Thanksgiving – familie, vrienden, kalkoen en … de National Dog Show Presented by Purina op tv. Wij hondenliefhebbers kennen een goede jaarlijkse familietraditie als we er een zien. Benieuwd naar de show van dit jaar? We hebben alle feiten, ons gegeven door de lieve mensen op de National Dog Show. Dus net als je Thanksgiving-maaltijd, graaf je meteen in.

De National Dog Show Presented by Purina gaat in première op Thanksgiving Day voor zijn jaarlijkse twee uur durende special van 12.00 tot 14.00 uur (alle tijdzones) op NBC.

Wanneer vindt de eigenlijke live Nationale Hondenshow plaats en waar?

De National Dog Show vindt plaats in het Greater Philadelphia Expo Center in Oaks, Pennsylvania, op 19 en 20 november 2022.

Hoe kijk ik naar de National Dog Show op televisie?

NBC neemt het voor ons op 19 november op voor de Thanksgiving Day twee uur durende special. Leuk weetje: het televisie-evenement trekt jaarlijks in totaal meer dan 20 miljoen kijkers.

Hoe laat wordt de National Dog Show uitgezonden op Thanksgiving?
De National Dog Show wordt nationaal uitgezonden op NBC van 12.00 tot 14.00 uur in alle tijdzones na de Macy’s Thanksgiving Day Parade.

Welke editie is het dit jaar?

Deze editie van 2022 is de 21e Nationale Hondenshow Presented by Purina. Het is een familievakantietraditie geworden nu het zijn derde decennium ingaat.

Wie organiseert de National Dog Show die op Thanksgiving wordt uitgezonden?

John O’Hurley en David Frei zijn weer terug, nadat ze de show sinds de oprichting in 2002 hebben gepresenteerd. Hun relatie met een generatie kijkers heeft hen tot een belangrijke aanwezigheid in het leven van miljoenen gemaakt. John verzorgt de play-by-play met David die deskundige analyses verzorgt.

David Frei (links), John O’Hurley en Mary Carillo zijn weer terug als gastheer en verslaggever van de 2022 National Dog Show gepresenteerd door Purina. Afgebeeld is ook 2020 en 2021 winnares Claire, de Schotse Deerhound.

John is vooral bekend als J. Peterman in tv’s iconische sitcom Seinfeld (nu op Netflix). Hij is ook een hondenliefhebber, acteur, schrijver en Broadway-musicalster.

David is het voormalige 27-jarige gezicht en de stem van de Westminster Kennel Club Dog Show en een van Amerika’s belangrijkste autoriteiten op het gebied van alle dingen hond.

Terugkerend dit jaar is Mary Carillo, de Hall-of-Fame tv-journalist, Olympisch anker en tenniscommentator. Ze zal verslag doen vanuit de backstage benching-ruimte met functies en interviews.

Enige vorm van andere prijsuitreiking die plaatsvindt tijdens de show van dit jaar?
De Dogs Best Friend Award wordt dit jaar uitgereikt aan de wereldberoemde beeldhouwer Susan Bahary, beroemd om haar werk dat de band tussen dier en mens laat zien. Susan leidt een initiatief om een National Service Animal Monument (NSAM) op te richten dat nu op weg is naar goedkeuring door het Congres. De Kennel Club van Philadelphia zal een donatie van $ 5.000 doen aan het goede doel in combinatie met de prijs.

Wie waren de winnaars van de National Dog Show Presented by Purina voor de afgelopen vijf jaar?
• 2021: GCH Foxcliffe Claire Randall Fraser (alias Claire, de Schotse Deerhound)
• 2020: GCH Foxcliffe Claire Randall Fraser (alias Claire, de Schotse Deerhound)
• 2019: GCHG Diamond Gold Majesu Pisko Bulls (ook bekend als Thor, de Engelse Bulldog)
• 2018: GCHP Pinnacle Tennessee Whiskey (ook bekend als Whiskey, de Whippet)
• 2017: Ch. Somerset Wynzall Hashtag (ook bekend als Newton, de Brussels Griffon)

Welk ras heeft de National Dog Show het meest gewonnen?

Het is verbonden tussen Wire Fox Terrier (2011 en 2012) en Scottish Deerhound (2020 en 2021).

Zijn er favorieten voor de National Dog Show van dit jaar?

We hebben veel inzendingen in de top 20, en ze zullen grote uitdagingen hebben in hun rascompetitie, vooral onder de Franse Bulldogs, Engelse Toy Spaniels, Duitse herdershonden, Afghaanse windhonden en meer.

Zijn er dit jaar nieuwe rassen die worden geïntroduceerd in de National Show Dog-competitie?
Er zijn drie nieuwe rassen die dit jaar tijdens de show worden geïntroduceerd aan Thanksgiving Day-kijkers in heel Amerika. Het zijn: Russian Toy, Mudi en de Bracco Italiano.