Na jaren van trauma bevriezen labbroeders in het bijzijn van reddingswerkers

Nadat ze uit een hamstersituatie waren gered, waren Buddy en Hobbs allebei zo bang dat ze zouden bevriezen van angst en niet in staat zouden zijn om te bewegen. Hun pleegmoeder zou ze moeten opscheppen en naar buiten moeten dragen om hun zaken te doen.

Maar na in een omgeving te hebben geleefd waar ze veel liefde en geduld te zien kregen, gluren hun persoonlijkheden door en zijn ze speelse pups geworden.

Reddingsjongens

Deze lieve zielen zijn zo bang omdat ze gedwongen zijn om de vorige periode van hun leven met een hamsteraar door te brengen. Een hamstersituatie is een leefomgeving waar de dieren die zijn verzameld groter zijn dan de hoeveelheid die de persoon goed kan verzorgen. Dit resulteert vaak in dierenverwaarlozing en lijden.

In dit specifieke geval leefden Buddy en Hobbs buiten, in de tuin van een man, met 15 andere honden. Maar na een tijdje kon hun voormalige eigenaar het zich niet langer veroorloven om alle 15 honden te voeden of mee te nemen naar een dierenarts. Gelukkig erkende hij dat hij niet in staat was om goed voor hen te zorgen en was hij dapper genoeg om om hulp te vragen.

Maar dat betekent niet dat hun woonsituatie niet al een blijvende impact had gehad op hun mentale en fysieke welzijn. Studies hebben aangetoond dat honden die zijn gered uit hamstersituaties zijn veel vaker bang voor mensen en de wereld om hen heen.

Buddy en Hobbs zijn daar goede voorbeelden van en begonnen extreem bang. Ze zouden letterlijk bevroren staan van angst wanneer ze geconfronteerd worden met een verontrustende of onbekende situatie. Zelfs zoiets simpels als door een deurkozijn lopen en zich een weg naar buiten banen om hun zaken te doen, werd super eng na wat ze doormaakten. Dus hun pleegmoeder pikte ze allemaal op en droeg ze de deur uit om hun zaken te doen.

Reddingslab

Om hen te helpen zich meer op hun gemak te voelen, begon Camille (hun pleegmoeder) door gewoon in hun ruimte te zitten, voor te lezen en hen de tijd te geven om vertrouwd te raken met haar aanwezigheid. Kleine babystapjes en kleine overwinningen telden op en na een tijdje leerden ze uit hun veilige ruimte te komen en zelfs om huisdieren te vragen.

Reddingslab

Zowel Buddy als Hobbs zijn op zoek naar een huis

Beide lieve jongens zijn momenteel adopteerbaar (via Perfectly Imperfect Pups) en kunnen samen of apart worden verwelkomd in een nieuw huis. Maar vanwege hun traumatiserende verleden zal een bepaalde reeks omstandigheden ideaal zijn voor deze lieve jongens:

• Ze zijn op zoek naar een rustig huis zonder kleine kinderen
  • Geduldige en begripvolle ouders die begrijpen dat ze altijd voorzichtig zullen zijn met nieuwe dingen
  • Een veilige, omheinde achtertuin (een absolute must)
  • Buddy is blind, maar dat remt hem niet af
  • Ze zijn vriendelijk met de meeste andere honden, maar het ontmoeten van vreemden kan een beetje eng zijn

Camille heeft hen geholpen tot hun recht te komen en vertrouwen te blijven opbouwen door geduldig, liefdevol en vriendelijk te zijn. Malle geweldige honden beginnen angstig vanwege een onrustig verleden, maar Buddy en Hobbs zijn het bewijs dat een beetje liefde een lange weg kan gaan. Het enige wat ze nodig hadden was een tweede kans.

Om Camille, Buddy en Hobbs bij te houden, kun je ze bekijken op haar Instagram, of als je geïnteresseerd bent in het adopteren van een (of beide) van deze mooie jongens, klik HIER om een aanvraag in te vullen.

Uitgelichte afbeelding: Facebook