Na het verlies van het enige thuis dat hij ooit heeft gekend, blijven mensen hem opgeven

Door onze honden in ons leven te verwelkomen, leggen we een plechtige gelofte af om ze door dik en dun bij te staan. Deze zekerheid geeft onze honden een gevoel van veiligheid en een gevoel van verbondenheid in ons huis. Helaas besluiten sommige mensen haastig om een hond te adopteren zonder de verantwoordelijkheden volledig te overwegen, waardoor ze uiteindelijk hun huisdieren opgeven, wat hen leed en liefdesverdriet bezorgt. Drake, een zachtaardige en loyale hond, leed diep verdrietig toen zijn baasjes hem opgaven aan Prince George’s County Animal Shelter in Maryland, daarbij verwijzend naar een gebrek aan tijd voor hem.

Naar YouTube

Drake voelde zich in de steek gelaten en verbijsterd en kon het verlies van het enige thuis dat hij ooit had gekend niet bevatten. De medewerkers en vrijwilligers van het asiel ontvingen Drake hartelijk en boden hem liefde en troost. Ilona, vrijwilliger in het asiel en pleegkind voor verschillende reddingsorganisaties, herinnerde zich haar eerste ontmoeting met Drake. “Wat meteen mijn aandacht op hem trok, was zijn uiterlijk. Hij had een groot hoofd, een grote glimlach en een gespierd postuur”, vertelde Ilona aan GeoBeats Animals.

Drake koesterde zijn tijd met het personeel van het asiel en verwelkomde hen altijd met enthousiaste kwispels en een grote glimlach op zijn schattige gezicht. Vanwege een verbod op het bezit van Pit Bulls in Prince George’s County, kreeg Drake echter te maken met adoptie-uitdagingen in de provincie. Hij dreigde te worden geĆ«uthanaseerd om de overbevolking in het asiel te verlichten.

Toen Drake’s naam op de euthanasielijst verscheen, voelde een medewerker van het asiel zich genoodzaakt om in te grijpen om de lieve hond te redden. Ze namen contact op met Vdesignated Pit Bull Rescue, die ermee instemde Drake uit het asiel te halen. Drake bracht een korte periode door in een tijdelijk pleeggezin voordat hij naar een permanent pleeggezin verhuisde, dat hem vanwege een familiecrisis niet op lange termijn kon houden.

De verrukkelijke hond werd teruggebracht naar zijn tijdelijke pleeggezin. Kort daarna was de redding opgetogen toen ze hoorden dat Drake een adoptant had gevonden. Hij stond te popelen en was verheugd om zich bij zijn nieuwe thuis aan te sluiten. Helaas werd Drake’s aanwezigheid niet verwelkomd door de hond die ze al hadden, en na drie weken stond zijn adoptiefamilie hem weer af om te redden.

Naar YouTube

Deze terugkeer veroorzaakte angst bij Drake. Hij had een meelevend pleeggezin nodig om stabiliteit te bieden en te helpen bij het genezen van zijn emotionele littekens. De redding nam contact op met Ilona, informeerde haar over de situatie van Drake en vroeg of ze hem weer kon opvangen. Ilona en haar man waren het daarmee eens, ondanks het feit dat ze een baby en hun eigen hond, Honey Pie, hadden. Ze waren vastbesloten om het te laten werken.

Toen hij bij hen thuis aankwam, was Drake timide en onzeker over zijn omgeving. De redding overlegde met de oprichter van Dog Latin Dog Training and Behavior Consulting om ervoor te zorgen dat Drake de juiste zorg kreeg voor zijn angst. Toen hij de nodige training en genegenheid van zijn pleeggezin begon te krijgen, begon Drake hen te vertrouwen en kreeg hij meer zelfvertrouwen. Hij verbeterde aanzienlijk, keek op naar Honey Pie en spiegelde haar acties. De twee honden vormden een sterke band en genoten samen van hun wandelingen.

Naar YouTube

Drake is buitengewoon liefdevol en overlaadt zijn pleeggezin vaak met kusjes. In november 2023 kondigde Vdesignated Pit Bull Rescue op Facebook aan dat Drake was overgeplaatst naar Laila’s Legacy Animal Rescue. Drake wordt nog steeds opgevangen door Ilona en haar familie, die hun tijd met hem koesteren en zielsveel van hem houden.

“Drake, elk moment met jou is me dierbaar. Je hebt me in veel opzichten een betere pleegmoeder en een beter mens gemaakt”, zei Ilona. Ilona en haar man streven ernaar om meer honden op te voeden en zien het als hun missie in het leven. Ze geloven dat het een uitdaging zou zijn om meer honden op te voeden als ze zouden besluiten Drake te houden.

We hopen dat deze aanhankelijke hond voor altijd een thuis zal vinden waar hij zal worden gekoesterd zoals hij verdient en nooit meer in de steek gelaten zal worden.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!