Na het doden van duizenden hoektanden voor consumptie, sloot het hondenvleesslachthuis

Voor zovelen van ons hondenliefhebbers in de Verenigde Staten zijn onze hondenvrienden zowel onze beste vrienden als geliefde familieleden. Maar in andere culturen worden honden soms gevangen, gedood en vervolgens geconsumeerd. Wat niet alleen onschuldige dieren in gevaar brengt, maar ook hondsdolheid als een gek verspreidt.

Daarom is het sluiten van een hondenvleesslachterij in Vietnam zo’n enorme overwinning voor Humane Society Internationaal.

Opgeslagen

Tot onze grote ontsteltenis is er een markt voor hondenvlees. Niet iedereen ziet honden als gezelschapsdieren, maar eerder als een middel om winst te maken. Helaas worden honden de hele tijd vermist in Vietnam en vragen families zich af wat er met hun geliefde beste vrienden is gebeurd.

Elk jaar worden vijf miljoen honden van hun familie gestolen of van de straat geglukt om te worden geslacht voor menselijke consumptie. En Vietnam doodt meer honden voor hun vlees dan enig ander land in Zuidoost-Aziƫ. En dat is precies waarom Humane Society International werkt zo hard om hondenslachterijen te sluiten.

Sterker nog, eerder deze maand, Humane Society Internationaal slaagde erin een slachthuis te lokaliseren, het te sluiten en 18 prachtige baby’s te sparen voor iemands bord. Het slachthuis slachtte de afgelopen vijf jaar elke dag 10-15 honden. Maar de eigenaar veranderde van gedachten en was klaar om zijn resterende honden in te leveren en voorgoed te sluiten.

“Ik weet in mijn hart dat het doden en eten van honden verkeerd is, en het werd steeds moeilijker voor mij om het te doen,” zei de eigenaar.

Honden opgesloten

Hij zei dat hij het gevoel had dat deel uitmaken van de hondenvleeshandel “zijn familie slecht karma bracht”, en dat hij opgelucht was om nu met Humane Society Internationaal. Hij is nu de eerste voormalige slachthuiseigenaar in Vietnam die deel uitmaakt van HSI’s Models for Change-programma, dat helpt mensen om uit de verfoeilijke en gevaarlijke handel in hondenvlees te stappen.

Niet alleen vormt de handel in hondenvlees een bedreiging voor honden in het hele land, maar brengt ook mensen in gevaar.

“De handel in hondenvlees is niet alleen ongelooflijk wreed, maar vormt ook een ernstig risico voor de menselijke gezondheid door het overbrengen van potentieel dodelijke ziekten zoals hondsdolheid,” zei Phuong Tham, landendirecteur van Humane Society International in Vietnam.

Slachthuis

Nu zijn alle 18 honden die werden overgegeven voorbestemd voor een toekomst die gevuld is met veel liefde. Eerst zullen ze de medische zorg krijgen die ze hard nodig hebben en dan zullen ze naar liefdevolle huizen gaan. Ze zullen eindelijk het leven leiden dat ze echt verdienen!

Uitgelichte afbeelding: Facebook