Na 6 jaar op straat & 4 jaar in het asiel doet hond vrolijke dansjes bij adoptie

Dreadlock de hond was gewend om te leven in de straten van Phuket, Thailand, en genoot zelfs van zijn leven van zwerven en bezoeken met winkeliers en hondenliefhebbers in zijn buurt. De kennissen die hij tijdens zijn straatjaren maakte, zorgden voor Dreadlock en zorgden er altijd voor dat deze joviale pup goed eten en veel genegenheid had. Maar de arme Dreadlock had huidproblemen. En naarmate hij ouder werd, verergerde de hitte en vochtigheid van Thailand zijn huid in een nachtmerrie van irritatie, klitten en gematteerde vacht.

De lokale bevolking die van Dreadlock hield, wist dat hij meer hulp nodig had dan ze konden geven, dus namen ze contact op met Soi Dog Foundation om deze goede jongen wat verlichting van zijn pijnlijke huid te geven. En Dreadlock vond de plek zo leuk dat hij jarenlang te hulp schoot. Maar toen maakte hij een grote stap om zijn forever te vinden.

Vaarwel pijnlijke huid, hallo goede verzorging

Dreadlock verdiende zijn naam bij aankomst bij Soi Dog omdat, zoals hij op Facebook uitlegde: “Mijn jas was zo mat en vies toen ik bij Soi Dog aankwam … het leek wel dreadlocks.”

GERELATEERD: Indiase straathond maakt ongelooflijke transformatie met de hulp van dierenredders

Hij vertelde verder dat hij meer dan zijn deel van de huidproblemen had, geen vacht had en ook slap liep omdat hij botproblemen had. Maar voor dat alles zei Dreadlock: “De dierenartsen hier houden me zo gezond als ze kunnen en ik krijg regelmatig maaltijden waar ik dol op ben!”

“Mijn verzorgers geven me ook één keer per week een bad, dus ik zie er nu veel knapper uit – meer mensen geven om me dan ooit tevoren. Ik word zelfs meegenomen voor wandelingen!”

Een lang verblijf

Dreadlock zou het Soi Dog asiel vier jaar lang naar huis bellen. Maar hij leek het niet erg te vinden en vertelde: “Ik leef in de ren met oudere honden en ik geniet van de dagelijkse bezoeken van de vrijwilligers. Ik ga wel af en toe wandelen, maar ver ga ik niet.”

Echt, hij is gewoon een oude pup die vreugde vindt in ‘kijken naar de wereld die voorbijgaat’.

En toen Susan in het Verenigd Koninkrijk Dreadlock beschikbaar zag voor adoptie, moet ze het gevoel hebben gehad dat ze samen van zo’n tijdverdrijf konden genieten, omdat ze de toen tienjarige hond al snel adopteerde. Maar wat zou Dreadlock van het nieuws vinden?

Toen hij hoorde dat hij geadopteerd zou worden, brak Dreadlock uit in een vrolijke dans!

Stichting Soi Dog/YouTube

Nog steeds zo blij

Dreadlock, gesetteld met nieuwe moeder Susan, is nog steeds de gelukkigste hond en geniet van wandelingen in de wind.

Hij is ook blij dat als hij eenmaal klaar is met het slenteren door de straten van het Verenigd Koninkrijk met zijn familie, hij kan terugkeren naar de veiligheid en vreugde van zijn eeuwige thuis. Handsome Dreadlock zal altijd vechten tegen huidproblemen en vachtverlies, maar hij leeft zijn beste leven! Zijn verhaal herinnert ons eraan dat niet alle reddingshonden opmerkelijke transformaties maken – en dat is OK!

Feature Afbeelding: Soi Dog Foundation /Facebook