Met een opgetrokken staart tussen zijn benen komt slachthuishond de Verenigde Staten binnen

Lavery, een hond die de verschrikkingen van een Cambodjaans slachthuis heeft doorstaan, heeft nu een nieuw hoofdstuk in het leven omarmd met een eeuwige familie in de Verenigde Staten. Deze wonderbaarlijke wending werd mogelijk gemaakt door de niet-aflatende toewijding van Four Paws International en een meelevend pleeggezin. Tijdens een cruciaal onderzoek trof de wereldwijde dierenwelzijnsorganisatie Lavery aan tussen de honden die bestemd waren voor de slacht.

Hun interventie leidde niet alleen tot de sluiting van de faciliteit, maar ook tot de redding van elke hond die binnen de muren vastzat. Het doel was duidelijk: een verzorgend pleeggezin veiligstellen voor Lavery, een hond die getekend werd door zijn verlegenheid en angst, maar toch verlicht door een sprankje hoop.

Naar YouTube

Christina, Andrew en hun geliefde reddingshond Koda, een meelevende familie uit San Francisco, hebben een sterke passie voor het opvoeden van honden. Toen ze een foto van Lavery kregen van een toegewijde vrijwilliger, die uitlegde dat deze specifieke hond extra ondersteuning nodig had, aarzelden ze niet om hem in hun huis te verwelkomen. Bij aankomst vertoonde Lavery tekenen van bezorgdheid, met zijn staart veilig tussen zijn benen gestopt, wat duidelijk zijn nerveuze en timide aard weerspiegelde. Ze ontdekten echter al snel dat Lavery, ondanks zijn aanvankelijke verlegenheid, gemotiveerd en aangemoedigd kon worden door middel van traktaties.

Naar YouTube

Na slechts drie dagen bij zijn pleeggezin begon Lavery tekenen van comfort te vertonen, zoals blijkt uit het feit dat zijn staart geleidelijk uit zijn verstopte positie komt. Hij toonde een grote interesse om met Koda in contact te komen, ondanks dat ze minder geneigd was tot speelse capriolen. Opmerkelijk genoeg had Lavery binnen twee weken na de pleegzorg aanzienlijke vooruitgang geboekt, wat aangeeft dat het tijd was om een permanent thuis voor hem te zoeken.

Een aanvraag van een potentieel adoptiegezin, dat al een hond had, leek veelbelovend. Ze spraken af om elkaar te ontmoeten in een plaatselijk park om de compatibiliteit tussen de honden te testen en Lavery’s reactie op de nieuwe omgeving te peilen. Aanvankelijk ongerust, veranderde Lavery’s houding snel toen zijn staart enthousiast begon te kwispelen, wat een goede match aangaf. Bijgevolg werd het adoptieproces voltooid en vond Lavery zijn eeuwige thuis bij een gezin waar hij zou blijven gedijen.

Naar YouTube

Eenmaal gesetteld in zijn eeuwige thuis, droeg Lavery zijn staart aanvankelijk op een middelhoge positie, maar het duurde niet lang voordat hij hoog en vrolijk kwispelde. Zijn adoptiefamilie besteedde tijd aan het opbouwen van zijn zelfvertrouwen, vooral tijdens wandelingen die hem aanvankelijk bang maakten. Lavery en zijn nieuwe hondenbroer of zus, Larry, kregen al snel een band en gingen speels worstelen, waarbij Larry zijn rol als de oudste van de twee bevestigde.

De toewijding om Lavery’s leven te transformeren van zijn duistere verleden naar een toekomst vol liefde en veiligheid was duidelijk in elke actie van zijn nieuwe familie. Ze waren vastbesloten hem het soort genegenheid en aandacht te geven dat hem was ontzegd. Deze transformerende reis, mogelijk gemaakt door de inspanningen van Four Paws International en het medeleven van zijn pleeg- en adoptiegezinnen, heeft Lavery een leven van geluk en veiligheid verzekerd.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!