Man staart vol afschuw als zijn geliefde beste vriend vlak voor hem wordt geëlektrocuteerd

Net als veel van onze eigen harige familieleden, hield Ted, een vierjarige Poedelmix, ervan om middagwandelingen te maken met zijn eigenaar en beste vriend Erich. Het paar was aan het wandelen na een regenbui toen er een vreselijk ongeluk gebeurde en lieve Ted te vroeg werd meegenomen.

Zowel Ted als Erich kregen elektrische schokken, maar ted’s kleine lichaam kon het gewoon niet aan.

Erich en Ted
Schermafbeelding

Erich adopteerde Ted drieënhalf jaar geleden van MADACC. Ted werd als puppy met een gebroken kaak binnengebracht en won de harten van al het personeel. Maar inmiddels was hij weer in elkaar gezet en ontmoette hij zijn beste vriend Erich.

Het was tijdens wat ooit hun gekoesterde dagelijkse wandeling rond het blok was dat het tragische ongeval plaatsvond. Ted en Erich passeerden een lichtmast toen ze allebei plotseling schrokken.

GERELATEERD: Honden krijgen mysterieuze elektrische schokken tijdens het wandelen in Chicago

Ted

“Toen we de straat overstaken… De riem van Ted kwam in contact met de paal. Tegen de tijd dat ik bij hem in de buurt kom, schrik ik. Ik spring terug, en ik schreeuw, en ik ben als freaking out – hij is freaking out, ik ben freaking out,” zei Erich.

De buren van Erich en Ted waren getuige van wat er gebeurde en haastten zich om te proberen te helpen, maar het was al te laat. Ondanks dat hij onmiddellijk zijn best deed om hem te reanimeren, was de elektrische schok van de paal simpelweg te sterk voor het kleine lichaam van Ted om aan te kunnen.

“Ik was op straat bezig met reanimatie op Ted, en de buren waren buiten en begonnen Ted aan te moedigen om hem te vertellen dat hij kleine knop, kleine knop moest gaan. Toen stortte hij uiteindelijk zijn ogen in, rolde op en stortte in,” zei Erich.

Zoals je je kunt voorstellen, is Erich er kapot van en ging hij op zoek naar antwoorden. Wie had ooit verwacht geschokt te worden door een door de stad onderhouden lichtmast? Technici deden een test en stelden vast dat er een storing was geweest en het probleem is inmiddels opgelost. Maar dat brengt Ted niet terug, of geeft Erich veel gemoedsrust.

Ted

“Ik wil zeker iets doen om het bewustzijn over deze problemen te vergroten en erachter te komen wat er echt aan de hand is – is dit slechts een eenmalige gebeurtenis of is er iets meer aan de hand?” Zei Erich.

Volgens ons onderzoek is zwerfspanning een reëel, maar vrijwel onbesproken gevaar voor zowel mensen als honden die in stedelijke gebieden leven. Ontsnappende stromingen migreren naar straatniveau via metalen armaturen zoals serviceboxen, putdeksels, roosters, lantaarnpalen, telefooncellen en brandkranen.

Na het ongeluk reageerde de politie van Milwaukee en werd Erich naar het ziekenhuis gebracht waar hij werd behandeld voor zijn niet-levensbedreigende verwondingen.

Onze diepste condoleances gaan uit naar Erich. We weten dat honden meer zijn dan alleen huisdieren en dat Ted altijd een speciaal plekje in zijn hart zal innemen.

Uitgelichte afbeelding: Screenshot