Man redde een stervende wolf en haar welpen, jaren later beantwoordde de wolf de gunst

Tientallen jaren geleden, in de ongetemde wildernis van Alaska, stuitte een man op een houtwolf die verstrikt was geraakt en ernstig gewond was geraakt door een val. Het was hem duidelijk dat de wolf op de rand van de dood stond en snel bloed verloor door de wrede greep van de val.

Aanvankelijk stuurde de aanblik van het imposante wezen een schok van angst door de man, maar hij realiseerde zich al snel dat de wolf te zwak en vermoeid was om een bedreiging te vormen, waarschijnlijk omdat hij al enkele dagen vastzat zonder voedsel of water. Ondanks zijn ongerustheid merkte de man tekenen van borstvoeding op bij de wolf, een duidelijke aanwijzing dat ze ergens een moeder was met afhankelijke pups, die haar hard nodig hadden om te overleven. De vraag waar ze zich bevonden, woog zwaar op hem. Vastbesloten om zowel de moederwolf als haar verborgen kroost te redden, wist hij dat hij snel moest handelen.

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

De man wist dat hij de moederwolf moest helpen en dat het heel gevaarlijk kon worden. Hij besloot haar pootafdrukken terug te volgen en het bos in te trekken, zodat hij haar baby’s kon vinden. Gelukkig vond hij een hol ongeveer een halve mijl verderop.

Terwijl de man het gehuil van de wolf imiteerde, kwamen er 4 kleine pups uit hun schuilplaats. Ze waren zo uitgehongerd dat ze aan de vingers van de man begonnen te zuigen. De man droeg ze voorzichtig in zijn tas en herenigde ze met hun mama, die haar kleintjes omhelsde met diep emotioneel gejammer!

Ondanks het vriendelijke gebaar en de goede bedoelingen van de man, vertrouwde de beschermende mama hem nog steeds niet om bij haar in de buurt te komen. Maar de man wist dat ze in dit tempo zou verhongeren. Dus bracht hij haar bedachtzaam de overblijfselen van een pas dood hert om haar honger te stillen.

De volgende dagen kampeerde de man in de buurt van de nog steeds vastgebonden mamawolf en haar welpen. Hij bracht zijn tijd door met het zoeken naar en het vinden van voedsel voor de wolf. Hij kreeg zelfs een band met de welpen! Op een dag, uit het niets, begon de mama lichtjes met haar staart te kwispelen terwijl hij haar avondeten klaarmaakte!

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

De man waagde een sprong in het diepe en naderde om de wolf te bevrijden. Uiteindelijk likte ze zijn handen en stond hem toe haar te bevrijden uit de vervelende val, die haar poot zwaar had beschadigd. Eenmaal vrij, begon ze naar huis te strompelen. Ze stopte echter abrupt en haalde haar redder over om haar te volgen!

De moederwolf nam hem mee naar een bergweide en stelde hem voor aan haar roedel. Het was een levensveranderende ervaring voor de man omdat hij omging met zoveel wolven die hem behandelden als een deel van de roedel. De moeder huilde treurig toen de man afscheid nam, niet wetende dat ze voorbestemd waren om elkaar vele jaren weer te ontmoeten.

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

Vier jaar na zijn eerste tegenslag naar Coho Creek bevond de man zich in een andere. Net als de vorige keer was hij op zoek naar stalen vallen bij het veen. Maar net op dat moment stormde een beer uit het niets op hem af. Voor iemand die voor de tweede keer gevaar liep in Coho Creek, deed hij iets heel slims. Omdat de man aan het einde van zijn carrière was, besloot hij in de haast van het moment luidkeels “Wolf cries” te laten horen. Uiteindelijk kwam er opluchting toen een griezelige bekende gedaante voor zijn ogen verscheen! De wolf die hij jaren geleden redde, schoot hem te hulp.

Bekijk deze hartverwarmende en heroïsche video hieronder. Zorg ervoor dat je dit DEELT met een vriend of familielid!