Magerste Dobermann vraagt om een warm bed en een stevige maaltijd

Een Doberman die wanhopig hulp nodig had, verscheen in iemands achtertuin. Hij was vel over been en het verbaasde de huiseigenaar dat hij op eigen benen kon staan. Maar ook al was hij er vreselijk aan toe, hij kwispelde met zijn staart alsof hij begreep dat zijn leven op het punt stond te veranderen. De huiseigenaar pakte onmiddellijk de telefoon en nam contact op met Stray Rescue of St. Louis. Dit telefoontje was het begin van het nieuwe leven van de hond. Dit is het verhaal van Albus, de dapperste Dobbie die zijn trieste start niet zijn mooie toekomst liet bepalen.

Naar YouTube

Donna van Stray Rescue of St. Louis kon haar ogen niet geloven toen ze de dunste Dobermann tegenkwam die ze ooit had gezien. Ze wist niet zeker of de hond in de buurt was achtergelaten of er alleen was rondgedwaald, maar één ding was duidelijk: hij hing aan een zijden draadje. Donna wist dat ze snel moest handelen om het arme dier te redden.

Toen Donna het telefoontje over Albus ontving, ging ze onmiddellijk ter plaatse om de situatie te beoordelen. Ze sprak haar dankbaarheid uit aan de huiseigenaar voor het melden van de toestand van de hond en verzekerde hem dat het team van Stray Rescue of St. Louis er alles aan zou doen om de hond te helpen herstellen. De man was opgelucht toen hij dit hoorde, en Donna kon voelen dat hij zich oprecht zorgen maakte over het welzijn van het dier.

Naar YouTube

Toen Donna de bange en zwakke Doberman naderde, vroeg ze hem of hij haar wilde toestaan hem te helpen. Voorzichtig deed ze een riem om Albus’ nek en leidde hem naar het reddingsvoertuig. De hond leek te begrijpen dat hij gered werd en volgde Donna gewillig, waardoor ze hem in het warme voertuig kon tillen waar hij eindelijk kon rusten.

Het duurde niet lang voordat een pleegvrijwilliger arriveerde om de Doberman onder haar hoede te nemen. Onder het liefdevolle en attente toezicht van zijn pleegmoeder begon de eens zo uitgemergelde hond zijn kracht en gezondheid terug te krijgen. Ze zorgde ervoor dat hij weer gezond werd en gaf hem de nodige medische behandelingen, voedzame maaltijden en emotionele steun die hij nodig had om volledig te herstellen.

Naar YouTube

Nadat hij zijn laatste hartwormbehandeling had gekregen, zag Albus eruit als een heel andere hond. Zijn eens zo skeletachtige gestel was vol, zijn vacht was glanzend en zijn ogen waren helder en vol leven. Donna was verbaasd over de transformatie en kon de pleegvrijwilliger niet dankbaarder zijn voor haar toewijding en medeleven.

Hoewel het onduidelijk is of de pleegmoeder de Doberman zelf zal adopteren, heeft Donna sterk het gevoel dat hij een vaste waarde in haar huis zal worden. Waar hij ook terechtkomt, één ding is zeker: de liefde en zorg van Stray Rescue of St. Louis en de pleegmoeder van de hond hebben Albus een tweede kans in het leven gegeven. Bekijk de onderstaande video om de ongelooflijke transformatie van de Dobbie te zien. Hij is nu onherkenbaar! We zijn zo dankbaar voor de redding van Albus, en jij ook!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!