Magere puppy gevonden op treinrails ontdekt dat hij zijn wens krijgt

Toen een kleine puppy van 10 pond werd gevonden nadat hij op een treinspoor was achtergelaten, zag hij eruit als een wandelend skelet. De lieve kleine vechter, later Maverick genoemd, had duidelijk een behoorlijke beproeving doorstaan. Gelukkig kwam Second Chance Rescue tussenbeide toen hij naar het asiel werd gebracht en nam Maverick mee naar een medische kliniek in Georgia. In de instelling kreeg hij de zorg en aandacht die hij nodig had om te herstellen van zijn traumatische verleden. De reddingsorganisatie nam contact op met een potentiële pleegouder in New York, die er gretig mee instemde om Maverick in huis te nemen.

Naar YouTube

Maverick’s nieuwe pleegmoeder, Nicole, had gepleit voor reddingshonden, maar had er zelf nog nooit een opgevangen. Haar man, Cam, wist dat het voor hen het beste zou zijn om hun huis open te stellen voor een hond in nood. Het verhaal van Maverick raakte een snaar bij hen beiden. Met de steun en liefde van zijn pleeggezin was Maverick al snel klaar om de reis van Georgia naar zijn nieuwe pleeggezin in New York te maken.

Bij zijn aankomst wist het pleeggezin van Maverick niet wat ze konden verwachten in termen van zijn persoonlijkheid. Ze waren bereid hem ruimte en tijd te geven om te ontspannen van zijn beproeving. Ze waren echter aangenaam verrast toen ze ontdekten dat Maverick een gelukkige, speelse en aanhankelijke puppy was. Hij kreeg al snel een band met Nicole en Cam en overlaadde hen met kusjes en knuffels.

Naar YouTube

De eetlust van Maverick was een andere aangename verrassing. Hij verslond zijn eerste maaltijd zo snel dat zijn pleegouders een voedselpuzzel moesten kopen om hem af te remmen. Ondanks zijn traumatische verleden toonde Maverick een ongelooflijke veerkracht en levenslust. Hij was een knuffelige en grappige slaper, die zich vaak in verschillende houdingen wringde. Nicole en Cam verwonderden zich erover hoe deze dappere puppy zoveel had meegemaakt en toch zo’n liefdevolle en gelukkige metgezel was geweest.

Toen Mavericks tijd bij zijn pleeggezin ten einde liep, vonden ze het steeds moeilijker om aan afscheid te denken. Ze wisten echter dat ze door wilden gaan met het opvoeden en redden van andere honden in nood. Uiteindelijk kwam er een perfecte adoptieouder naar voren, en nadat ze Maverick had ontmoet, wist ze dat ze hem moest hebben.

Naar YouTube

Het adoptieproces was emotioneel voor alle betrokkenen. Maverick’s pleegmoeder snikte toen ze afscheid nam, wetende dat ze een cruciale rol had gespeeld in zijn reis naar een liefdevol, voor altijd thuis. De nieuwe moeder van Maverick was net zo emotioneel, dankbaar voor de kans om deze veerkrachtige puppy het leven te geven dat hij verdiende.

Uiteindelijk was afscheid nemen van Maverick het juiste om te doen. Hij heeft nu een prachtig, liefdevol thuis bij zijn adoptiemoeder, en zijn pleeggezin heeft hun deuren geopend om door te gaan met het opvoeden en redden van andere honden in nood. Het verhaal van Maverick is te mooi om te missen! Bekijk zijn meeslepende reis in de onderstaande video.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!