Lokale opvang biedt hondenvader hoop voor zijn gewonde pup, dreigt euthanasie

Stephen Foster werkt als parttime onderhoudsman bij een benzinestation in Dade City, Florida. Sinds de recente dood van zijn vrouw van 35 jaar, Stephen is gekomen om op de liefde en het gezelschap van zijn kleine hond, Ollie te vertrouwen. Het hondje gaat zelfs met hem mee naar het werk en houdt haar vader aan de lijn in de gaten.

Een paar weken geleden werd Ollie aangereden door een auto die over de parkeerplaats van het benzinestation reed en hield er een gebroken been aan over. De dierenarts vertelde Stephen dat euthanasie zijn enige optie was, maar hij en Ollie stonden op het punt een beschermengel te ontmoeten. Eigenlijk, een heleboel van hen!

Afbeelding via Facebook/Pasco County Animal Services

Een van de dierenbescherming van Pasco County Animal Services spoorde Stephen aan de hoop niet op te geven. De volgende dag kwam de ambtenaar terug met dierenarts Christine Glenn, die Ollie naar het PCAS asiel overbracht voor verdere verzorging.

“Ollie is een speciaal meisje. Hij is de hele wereld van deze meneer. En zonder haar slaapt hij ’s nachts niet goed. Dit is zijn metgezel sinds zijn vrouw is overleden,” vertelde Dr. Glenn aan ABC Action News.

Beeld via Facebook/Pasco County Dieren Services

Bij onderzoek ontdekte Dr. Glenn dat Ollie naast haar gebroken poot ook inwendige verwondingen had en geopereerd zou moeten worden. De PCAS medische team, samen met vrijwilligers van de Humane Society van Tampa Bay, ging aan het werk om Ollie’s gescheurde middenrif te repareren. Haar prognose was onzeker, maar ze bleek een vechter te zijn, en slechts enkele dagen later werd ze opnieuw geopereerd, deze keer aan haar gebroken been.

Met dat alles onder haar harige riem, begon Ollie aan de lange weg naar herstel. Stephen bezocht haar in de medische suite elke kans die hij kreeg in de komende weken. Het was duidelijk dat Stephen en Ollie echt van elkaar hielden.

“Haar ogen worden zachter als ze hem ziet, en haar kleine lijfje kwispelt. De liefde tussen mens en hond is duidelijk, en wij van PCAS willen deze band behouden,” schreef het asiel in een Facebook update.

Afbeelding via Facebook/Pasco County Animal Services

Eindelijk, de dag waar het paar op had gewacht was aangebroken. Op donderdag 29 juli werd Ollie vrijgelaten uit de kliniek!

Ze is nog niet volledig genezen, maar ze is sterk genoeg om de rest van haar herstel thuis door te brengen met Stephen – met een aantal follow-ups bij PCAS onderweg. Zodra ze medisch goedgekeurd is, zullen Ollie’s vrienden in het asiel haar een bench geven, zodat ze Stephen weer veilig kan vergezellen naar zijn werk.

“Ollie betekent alles voor me. Zoals ik al zei, ze is mijn kind,” vertrouwde Stephen toe aan ABC.

Afbeelding via Facebook/Pasco County Animal Services

In aanvulling op Dr. Glenn en de Humane Society of Tampa Bay, PCAS credits een subsidie van Maddie’s Fonds en een partnerschap met Human Animal Support Services met hun vermogen om Ollie’s leven te redden.

Nu kan Stephen weer rustig slapen met zijn geliefde Ollie weer aan zijn zijde!

Zie hun prachtige reĆ¼nie in de video hieronder.

H/T naar ABC Action News
Featured Image via Facebook/Pasco County Animal Services