Lady Gaga aangeklaagd door vrouw die haar gestolen Franse bulldogs “vond”

Twee jaar geleden werden twee van de drie Franse Bulldoggen van Lady Gaga gestolen nadat haar hondenuitlater was neergeschoten. De zanger was buiten het land aan het filmen. Huis van Gucci toen het gebeurde, maar ze hield op sociale media een pleidooi voor de terugkeer van haar geliefde hoektanden. Ze beloofde een beloning van $ 500.000 “geen vragen gesteld” aan degene die de honden terugbracht.

Kort daarna keerde Jennifer McBride Terug naar Koji en Gustav. In eerste instantie dachten agenten dat ze “niet betrokken en niet geassocieerd” leek, maar later hoorden ze dat ze verbonden was met de mensen die de honden stalen. Toch vindt McBride nog steeds dat ze het beloningsgeld verdient, ondanks alles.

Lady Gaga en haar honden

McBride klaagt Lady Gaga aan

Vijf verdachten werden gearresteerd om redenen die verband houden met de diefstal nu bijna twee jaar geleden, maar het is nog niet voorbij. Een van die personen was McBride, die werd beschuldigd van ‘medeplichtigheid aan poging tot moord’ en ‘het ontvangen van gestolen goederen’. Ze werd veroordeeld tot twee jaar voorwaardelijk.

Ondanks dat hij in verband wordt gebracht met de poging tot moord en hondendiefstal, is McBride nog steeds boos dat Lady Gaga het beloningsgeld nooit heeft overhandigd. Gaga had gepost dat ze $ 500k zou betalen aan degene die haar honden terugbracht, maar volgens McBride heeft Gaga nooit doorgezet. McBride klaagt de beroemdheid nu dus aan omdat ze niet doet wat ze beloofde.

Lady Gaga gestolen honden

“Deze zaak is vrij eenvoudig”, zei de advocaat van McBride in een verklaring. “Lady Gaga deed een beloningsaanbod om prestaties te stimuleren. Ze wilde wanhopig dat haar honden terugkwamen en mijn cliënt ondernam actie om de wens van Lady Gaga te vervullen. Mijn cliënt had absoluut geen betrokkenheid bij de diefstal van de honden. Ze houdt van honden en was blij om deel te nemen aan hun veilige terugkeer. Ze heeft wettelijk recht op en verdient de beloning.”

Vragen om meer

McBride klaagt Lady Gaga aan wegens ‘contractbreuk’, ‘fraude door valse belofte’ en ‘fraude door verkeerde voorstelling van zaken’. Ze verwacht echter meer dan alleen het beloningsgeld van de popster. Ze wil het bedrag verdrievoudigen tot $ 1,5 miljoen omdat ze zei dat ze te maken heeft gehad met “financiële schade”, “pijn en lijden”, “mentale angst” en “verlies van plezier in het leven” als gevolg van het niet ontvangen van het beloofde geld.

Lady Gaga portret

McBride en haar advocaat geloven dat Gaga nooit van plan was om de beloning te betalen. Als Lady Gaga financieel lijdt onder deze rechtszaak, plaatsvervangend officier van justitie Michele Hanisee zei dat aanklagers restitutie kunnen vragen aan McBride.

“Het was duidelijk uit het bewijsmateriaal dat aan de grand jury werd gepresenteerd dat mevrouw McBride wist dat de honden waren gestolen bij een gewelddadige overval waarbij Ryan Fischer zwaargewond was geraakt”, zei Hanisee tegen NBC. “Het was ook duidelijk uit het bewijs dat McBride al jaren minstens twee van haar mede-samenzweerders kende.”

Lady Gaga's drie honden

Deze rechtszaak is een rommelige situatie, dus het is onduidelijk wat de uitkomst zal zijn. Gelukkig zijn de Frenchies van Lady Gaga nog steeds gelukkig en veilig bij hun moeder, ondanks alles wat er is gebeurd.

Uitgelichte afbeelding: Instagram