Jonge jongen laat zijn geliefde hond achter met favoriet speelgoed en hartverscheurend briefje

Alle ouders van huisdieren weten precies hoeveel onze dieren voor ons betekenen, dus het opgeven van een hond die je aanbidt is waarschijnlijk een hartverscheurende ervaring.

Maar een 12-jarige jongen, die zich pijnlijk bewust was van het misbruik dat zijn hond thuis onderging, handelde uit ware liefde en deed alles wat hij kon om zijn lieve pup een gelukkiger leven te bezorgen.

Rene met briefje

Ondanks dat hij zoveel van hem houdt, en hem als zijn beste vriend beschouwt, een jonge jongen genaamd Andrés werd gedwongen de verwoestende beslissing te nemen om zijn hond, Rene, te herplaatsen.

Waarom? Omdat Rene leed door de hand van Andrés’ eigen vader. Niet alleen werd Rene regelmatig geslagen, maar hij werd zo hard geschopt dat zijn staart een ernstige verwonding had opgelopen.

Dus Andrés besloot dat het het beste voor hem zou zijn om achter de rug van zijn vader om Rene, samen met een gedetailleerd briefje waarin hij uitlegde waarom hij ervoor koos om afscheid te nemen, achter te laten in een doos buiten een dierenopvangcentrum. Daar zou Rene een nieuwe familie kunnen vinden en zijn beste leven kunnen leiden.

Gelukkig wachtte de lieve Rene niet lang in de doos tot het personeel van Xollin Animal Refuge hem vond. Hoewel, Andrés pakte zijn favoriete knuffel in om hem gezelschap te houden. Xollin is een dierenreddingsorganisatie die helpt een thuis te vinden voor dieren die geleden hebben door toedoen van mensen.

Rene in doos

“We verzorgen ze en rehabiliteren ze fysiek en emotioneel, zodat ze weer kunnen lachen, vertrouwen hebben in mensen en dus gelukkiger zijn in een nieuw thuis, via adoptie, of in ons centrum via sponsoring,” aldus een medewerker.

Niet alleen Andrés stopte zijn favoriete speeltje in de doos met René, maar hij deed er ook een hartverscheurend, handgeschreven briefje bij dat gedetailleerd aangaf waarom hij deze moeilijke beslissing zo graag wilde nemen. Misschien wilt u een zakdoekje pakken voordat u verder leest. Deze brief is een echte tranentrekker.

“Mijn naam is Andrés en ik ben 12 jaar oud. Mijn moeder en ik hebben besloten om hem aan jou na te laten. Dit is allemaal achter de rug van mijn vader om, omdat hij dacht hem te verkopen. Maar hij slaat en schopt de hond altijd. Een keer schopte hij hem zo hard dat zijn staartje gewond raakte. Ik hoop dat je hem kunt helpen en voor hem kunt zorgen. Hier is een pluchen speeltje zodat hij me niet vergeet.”

Rene

Helaas ziet niet iedereen dieren als leden van de familie. Maar dappere Andrés was bereid te doen wat nodig was om zijn beste vriend in veiligheid te brengen, zelfs als hij wist dat hij hem voor altijd zou missen.

Uitgelichte beelden: Facebook