Jon Stewart deelt oprecht eerbetoon aan zijn ‘Best Boy’-hond, Dipper, op The Daily Show

Jon Stewart, bekend om zijn humor en humor als presentator van “The Daily Show”, deelde een hartverwarmend verhaal over zijn geliefde hond, Dipper. Ongeveer 12 of 13 jaar geleden besloten de kinderen van Jon dat ze wilden helpen geld in te zamelen voor Animal Haven, een no-kill dierenasiel in New York City dat bekend staat om zijn ongelooflijke werk met katten en honden. Om het goede doel te steunen, bakte de familie Stewart cupcakes en zette ze een tafeltje buiten het asiel op, in de hoop de aandacht te vestigen op en te helpen bij de missie van Animal Haven.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: The Daily Show via YouTube-video

Als een speciale stimulans om donateurs aan te trekken, bracht het asiel een eenjarige gestroomde pitbull naar buiten die in Brooklyn door een auto was aangereden en als gevolg daarvan zijn rechterbeen verloor. Op het moment dat ze de hond op Jons schoot legden, gebeurde er iets magisch. Ondanks dat ze aanvankelijk het evenement bijwoonden om het asiel te steunen, vertrokken de Stewarts die dag met een nieuw familielid – de veerkrachtige pitbull die ze Dipper noemden.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: The Daily Show via YouTube-video

Dipper was niet zomaar een hond; hij was, zoals Jon het uitdrukt, “in een wereld van goede jongens, hij was de beste.”

Dipper werd een vaste klant bij “The Daily Show” en trad toe tot de gelederen van de OG Daily Show-hondenploeg naast Parker, Quali en Riot. Hij wachtte elke dag tot Jon klaar was met het opnemen van de show, gedurende welke tijd Dipper een breed scala aan gasten ontmoette, van acteurs en auteurs tot presidenten en koningen. In een humoristische wending vertelde Jon hoe Dipper erin slaagde te doen wat zelfs de Taliban niet konden: Nobelprijswinnaar voor de Vrede Malala Yousafzai bang maken.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: The Daily Show via YouTube-video

Maar alle verhalen, hoe gevuld met liefde en gelach ook, hebben hun einde. Jon vertelde met pijn in het hart dat Dipper was overleden de dag voordat hij dit verhaal deelde. Hij erkende dat hoewel Dipper klaar en moe was, hij zelf niet bereid was om afscheid te nemen. De familie Stewart was dankbaar dat ze samen waren met Dipper in zijn laatste momenten. Jon’s wens voor iedereen is dat ze hun “Dipper” vinden – die ene speciale hond die het leven echt het beste maakt.

Jon sloot zijn verhaal af met een ‘zen-moment’, een eerbetoon aan de traditie van zijn show, met Dipper die met zijn bal speelt en de vreugde en liefde inkapselt die hij in hun leven bracht. Dit verhaal, verteld met Jon Stewart’s karakteristieke mix van humor en emotie, herinnert ons aan de diepgaande impact die huisdieren op ons leven hebben en leert ons over veerkracht, vreugde en het belang van het koesteren van elk moment met onze geliefde metgezellen.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!