Is Kaneel slecht voor honden? Toepassingen, Voordelen en Bijwerkingen

We weten dat kaneel gezondheidsvoordelen heeft voor mensen, maar heb je je ooit afgevraagd of het veilig is voor je hond om op een kaneelstokje te kauwen of je kaneelbroodje te proeven?

Dit is wat u moet weten over kaneel voor honden, inclusief voordelen en bijwerkingen.

Is Kaneel slecht voor honden?

Kaneel kan volkomen veilig zijn voor uw hond als het de juiste soort is! Als je het nog niet wist, zijn er twee soorten kaneel.

Twee soorten kaneel:

1. Ceylon Kaneelboom – De schors van de Ceylon kaneelboom is wat wordt gebruikt om Ceylon kaneel te maken. Het is veilig omdat het lage niveaus van courmarine heeft, een natuurlijke organische chemische verbinding.
  2. De Chinese kaneelboom – De schors van de Chinese kaneelboom wordt gebruikt om cassia kaneel te maken. De hogere niveaus van courmarine kunnen mogelijk schadelijk zijn voor de gezondheid van uw hond, dus u moet dit type kaneel voor uw hond vermijden.

Kaneel heeft veel gezondheidsvoordelen, maar je kunt ook te veel van het goede hebben, dus het is belangrijk om je dosering goed te krijgen bij het aanvullen.

De volgende aanbevelingen moeten als leidraad in aanmerking worden genomen.

Wanneer je iets nieuws probeert, is het een goed idee om langzaam te beginnen en geleidelijk op te bouwen naar de aanbevolen hoeveelheden, zodat je hond de tijd heeft om zich aan te passen zonder ziek te worden.

Veilige dagelijkse dosering van kaneelpoeder voor honden:

1-10 lbs: een kleine snuif tot 1/8 theelepel
10-20 lbs: tot 1/4 theelepel
20-50 lbs: 1/4 tot 1 theelepel
50-100 lbs: 1 tot 2 theelepels
Meer dan 100 lbs: 2 theelepels tot 1 eetlepel

Is kaneel slecht voor honden?

Wat zijn de gezondheidsvoordelen van kaneel voor een hond?

Kaneel heeft een geweldige smaak.

Het wordt toegevoegd aan alle menselijke voedingsmiddelen om hoofdgerechten, ontbijten, desserts en drankjes op te vrolijken.

Het kan hetzelfde effect hebben op de maaltijden en traktaties van uw hond.

Een van de belangrijkste voordelen van kaneel is de ontstekingsremmende eigenschappen en het vermogen om de groei van bacteriën te vertragen of te stoppen.

Het kost slechts een halve theelepel kaneelpoeder per dag om het risico op het ontwikkelen van diabetes bij oudere honden en zwaarlijvige of te zware honden te verminderen.

Het doet dit door de insulineresistentie te verhogen en de bloedsuikerspiegel te helpen reguleren.

Kaneel is ook geweldig voor huidproblemen als gevolg van allergieën.

Studies hebben aangetoond dat kaneel helpt bij schimmelinfecties omdat het werkt om de schimmel die ze veroorzaakt te bestrijden.

Honden die last hebben van schimmelinfecties reageren soms niet goed op standaard medicijnen.

Kaneel heeft echter bewezen zeer effectief te zijn voor huidaandoeningen bij honden.

Hoe kaneel te gebruiken in het dieet van uw hond

Nadat u hebt gelezen over enkele van de gezondheidsvoordelen van kaneel voor honden, wilt u graag creatieve manieren ontdekken om kaneel als supplement in het dieet van uw hond op te nemen.

Hondenkoekjes met kaneelsmaak – U kunt online recepten gebruiken om zelfgemaakte hondenkoekjes met kaneelsmaak te maken.

Op deze manier kunt u precies weten wat uw hond eet en zelfs recepten aanpassen speciaal voor de gezondheidsbehoeften en smaken van uw hond.

U moet echter voorkomen dat u uw hond gebakken kaneelvoer geeft dat voor mensen is gemaakt, omdat deze vaak vol zitten met suiker en veel vet bevatten, wat veel gezondheidsrisico’s voor honden met zich meebrengt.

Meng een beetje kaneel met hun hondenvoer – Als je hond meerdere maaltijden per dag heeft, dan is hier en daar een snufje kaneel het perfecte supplement om het avondeten van je hond op te fleuren en tegelijkertijd een gezondheidsboost te geven.

Wat zijn de bijwerkingen van kaneel voor honden?

Nu je manieren hebt ontdekt om kaneel in het dieet van een hond op te nemen, is hier wat informatie over de bijwerkingen om op te letten bij het voeren aan je hond.

Kunnen honden kauwen op kaneelstokjes?

Nee.

Je zou kunnen denken, gezien het feit dat kaneel veel gezondheidsvoordelen heeft, dat kaneelstokjes zelf geweldige kauwen zouden zijn voor een hond om van te genieten.

Helaas, hoewel kaneel niet giftig is voor honden en veel gezondheidsvoordelen heeft, moet er voorzichtig worden omgegaan met de toegestane hoeveelheden en de consumptiemethode.

Kauwen op een kaneelstokje kan de bek van je hond irriteren.

Er is ook een risico dat uw hond stikt als hij een deel van de stok of de hele stok doorslikt en deze in de keel van de hond terechtkomt.

Scherpe splinters kunnen ook interne scheuren of bloedingen veroorzaken.

Als veiligheidsregel mogen honden niet spelen met of kauwen op stokjes. Je kunt veel krijgen veiliger alternatief kauwen en speelgoed voor hen online of in uw lokale dierenwinkel.

Is het goed om een hond kaneelpoeder te laten oplikken?

Nee. Het rechtstreeks voeren van kaneelpoeder aan uw hond kan ook problemen veroorzaken.

Ten eerste kunnen ze te veel tegelijk consumeren als u niet goed een dosering hebt gemeten die geschikt is voor uw hond.

En ten tweede zal uw hond waarschijnlijk de kaneel inhaleren wanneer hij eraan snuffelt; dit zal ervoor zorgen dat ze stikken en het moeilijk vinden om te ademen.

Wat zijn de risico’s van een overdosis kaneel?

Volgens The Pet Poison Helpline, ongeacht hoe groot of klein uw hond is, of hoe oud of jong, kan alles meer dan één theelepel kaneelpoeder problemen veroorzaken voor een hond.

Kleinere hondenrassen kunnen nog gevoeliger zijn voor kleinere doses dan dit.

Kaneel etherische oliën moeten ook worden vermeden voor uw hond, omdat het een veel te geconcentreerde vorm van het kruid is.

Overdosering van kaneel kan leiden tot het volgende:

• Braken &diarree
  • Gewijzigde hartslag