Humane Society of Missouri redt 41 honden uit hamsteromstandigheden

De Humane Society of Missouri (HSMO) redde op 28 februari 41 honden en puppy’s uit onmenselijke omstandigheden.

HSMO’s Animal Cruelty Task Force (ACT) redde honden en puppy’s van gemengd ras. Sommigen van hen zijn slechts enkele weken oud.

ACT redde deze honden uit het eigendom van een hamsteraar in Newton County, in de buurt van Joplin, Missouri.

Dankzij het Newton County Sheriff’s Office werd de HSMO op de hoogte gebracht van de situatie en kon deze honden helpen.

Humane Society of Missouri
Foto credit: Humane Society of Missouri

Gelukkig stemde de eigenaar ermee in om de voogdij over de honden over te dragen aan HSMO zodra de ACT arriveerde. De eigenaar gaf aan de taskforce toe dat het dier nooit medische zorg heeft gekregen.

Ze vonden afval, verroeste machines en vervallen voertuigen waarin de honden waren opgesloten. Eén hond hinkte zelfs omdat hij in de afgelopen 24 uur was aangereden door een auto.

Gezien de gruwelijke omstandigheden waaronder deze dieren leefden, ben ik zo dankbaar dat we konden ingrijpen. Maar hun redding is slechts het halve werk“, verklaarde HSMO-president Kathy Warnick.

Nu de dieren veilig onder onze hoede zijn, kunnen we beginnen met het even belangrijke werk van rehabilitatie en het vinden van hun eeuwige thuis.”

De Humane Society of Missouri definieerde de honden als “smerig, velen met een gematteerde vacht en extreem angstig.”

Humane samenleving van Missouri redt 41 honden
Humane Society of Missouri task force redt 41 honden. Foto credit: HSMO

De honden werden onderzocht en behandeld op het hoofdkantoor van HSMO Macklind Ave. Hier krijgt de gezondheid van elke hond de juiste medicatie.

Volgens de HSMO zullen de geredde pups na revalidatie en goede medische zorg klaar zijn voor adoptie.

Elk jaar werkt het personeel van HSMO hard om mensen verantwoordelijk te houden voor dierenmishandeling in de metropoolregio St. Louis en andere omliggende gebieden van Missouri.

Hun team is gevuld met professionele onderzoekers van dierenmishandeling. Ze reizen meer dan 350.000 mijl, reageren op meer dan 10.000 meldingen en redden jaarlijks meer dan 20.000 dieren.

Bovendien kunt u verlaten, verwaarloosde, mishandelde of lijdende dieren melden bij de lokale politie of de Animal Cruelty Hotline van de Humane Society of Missouri op 314-647-4400.

GERELATEERD NIEUWS: