Huisdieren worden nu snel geadopteerd, dankzij sociale media

In een 2018 ASPCA-enquête, dierenopvangcentra registreerden maar liefst 66% toename in adopties van huisdieren en 45% in vrijwilligers – allemaal credits als gevolg van sociale media.

Met een effectiviteit van 99% hebben de meeste dierenasielen in de Aspcapro lijst gebruik Facebook als het # 1 sociale mediaplatform voor huisdieradoptie.

De Sydney Honden en Katten Home zei in een interview dat dieren zo snel als 10 dagen worden geadopteerd met online interacties zoals het taggen van een vriend op Facebook.

En voor je het weet, plaatsen shelters meteen updates”afscheid nemen van een andere gelukkige adoptant.”

Vanwege het algoritme en het schijnbaar oneindige bereik helpen sociale media ook dierenliefhebbers over de hele wereld te verzamelen.

Phoenix Adoptie Verhaal
Phoenix’s virale adoptieverhaal | Lokaal 10 WPLG

Een video van de Humane Vereniging van Broward County op TikTok met een hartverwarmend adoptieverhaal van een Pitbull-ras Feniks en kapper Alfonso Bras ging viraal.

Bras was oorspronkelijk op zoek naar een Chihuahua, maar toen “Ik zag haar zo mager en ik zei: ‘Nee! Dat is mijn hond,‘”

Overwinnaars 7 miljoen views, Phoenix raakte de harten van velen, en “Haar verhaal hielp andere mensen om ook honden te adopteren,” Zei Bras. “Ik krijg veel berichten van andere mensen dat ze andere honden hebben geadopteerd vanwege haar.”

Netizens uitten hun blijdschap over phoenix’s nieuwe forever home. Een TikTok-gebruiker merkte zelfs op: “Ik ben er zeker van dat deze hond op het punt staat verwend te worden als een baby.”

In een video-update opnieuw gepost op TikTok, Phoenix leeft zijn beste leven – 13 pond winnen in slechts 12 dagen!

Hond Phoenix voor en na foto
Phoenix Voor en Na Foto | Alfonso Bras

Een ander adoptieverhaal – hond Bisschop en kat Mof (overgegeven voor zijnde “te aanhankelijk“) – kreeg een enorme razernij op sociale media, met respectievelijk 67 miljoen en 10 miljoen weergaven op TikTok.

Bovendien omvat de impact van sociale media op dierenasielen een toename van het algemene bewustzijn, donaties en adoptie voor moeilijk te plaatsen huisdieren, zoals zieke en oudere honden.