Houd je hond veilig en gezond deze Halloween

Halloween wordt vaak beschouwd als de feestdag die het vakantieseizoen begint. Kinderen en volwassenen zijn dol op de snoepjes, kostuums en jack-o-lantaarns, maar uw hond vindt misschien geen plezier in dezelfde Halloween-geneugten. Vier deze feestelijke vakantie met het hele gezin terwijl u rekening houdt met de veiligheid van uw hond, zodat hij een leuke en niet spookachtige nacht kan hebben!

Hond-goedgekeurde kostuumtips &sjofele trucs

Onze pups willen misschien deelnemen aan alle Halloween-activiteiten, maar we moeten hun veiligheid en comfort in gedachten houden. Verkleden in kostuums is een traditionele manier om Halloween te vieren, maar honden moeten zich comfortabel en zelfverzekerd voelen in hun kostuums. Hier zijn een paar veiligheidstips om ervoor te zorgen dat uw hond geniet van zijn tijd in zijn Halloween-uitrusting:

• Kies een Halloween-kostuum dat ademend en comfortabel is en precies goed past. Een te groot kostuum kan beperkend zijn en problemen veroorzaken tijdens het lopen, maar als een kostuum te strak zit, kan dit irritatie van de huid veroorzaken.
  • Zorg ervoor dat het kostuum regelmatige beweging mogelijk maakt. Alle Halloween-kostuums voor honden mogen de beweging, het gehoor of het gezichtsvermogen niet beperken en mogen geen bijgevoegde accessoires bevatten die kunnen worden gekauwd of ingenomen.
  • We willen allemaal weten hoe we eruit zien in ons kostuum voor de grote nacht. Probeer het kostuum van je hond een paar keer voor Halloween om ervoor te zorgen dat het goed past, je hond geniet ervan om erin te zitten en het lijkt comfortabel te zijn. Als uw hond tekenen vertoont dat hij zich ongemakkelijk voelt, zoek dan een ander kostuumidee of sla het helemaal over. Bandana’s zijn een geweldig en eenvoudig alternatief dat je hond kan dragen om in de Halloween-geest te komen. Dwing je pup niet tot iets wat hij niet wil, veiligheid en comfort moeten altijd op nummer één staan.
  • Terwijl je hond in een kostuum zit, laat hem dan niet alleen. In het geval dat uw hond een probleem tegenkomt terwijl hij in zijn kostuum zit, kunt u helpen door hem te helpen het te verwijderen.

Voor nog meer Halloween en kostuum veiligheidstips voor je hond, bekijk de Mensen Magazine artikel met onze eigen milieubioloog, Lorraine Rhoads.

Halloween Decoratie Veiligheid

Honden genieten, net als veel mensen, van nieuw speelgoed. Wanneer het vakantieseizoen rondrolt, vinden nieuwe decoraties hun weg naar onze huizen en soms denken onze honden dat deze decoraties nieuw speelgoed zijn, alleen voor hen. Als je een jongere puppy of een extra speelse hond hebt, let dan goed op waar je deze nieuwe decoraties plaatst. Alle vakantiedecoraties moeten op een verhoogde ondergrond of op een locatie buiten het bereik van uw hond worden geplaatst. Let op de volgende populaire decoraties met herfstthema:

• Kaarsen: Als u kaarsen in een jack-o-lantaarn plaatst, houd uw hond dan uit de buurt ervan of buiten het bereik van uw hond. Kaarsen kunnen worden gestoten, wat kan leiden tot een groter brandprobleem.
  • Pompoen en gedroogde maïsstengels: deze items zijn niet giftig, maar als ze worden ingenomen, kunnen ze gastro-intestinale problemen veroorzaken.
  • Zichtbare bedrading: veel vakantiedecoraties bevatten draden en snoeren voor elektrische verlichting. Houd deze buiten het bereik van uw hond, omdat het kauwen erop kan leiden tot schrikken of verbranden.

Trick-or-Treat &Wat niet te eten

Laten we de snoepjes bewaren voor de mensen. Houd alle Halloween snoepjes uit de buurt van je pup. Chocolade komt veel voor in een breed scala aan Halloween-snoep en het is ook gevaarlijk voor honden om in te nemen. Andere snoepjes die geen chocolade bevatten, kunnen een kunstmatige zoetstof bevatten die bekend staat als xylitol en die ook schadelijk en giftig is voor honden. Als u zich zorgen maakt dat uw hond Halloween-snoep heeft gegeten, neem dan onmiddellijk contact op met uw dierenarts.

Als je je pup wilt belonen met zijn eigen snoepjes op Halloween, probeer er dan een paar uit gezonde traktatie ideeën!

Veilig trick-or-treaten met Uw hond

Halloween is een grote avond vol nieuwe geluiden, kostuums en onbekende bezoekers die de vakantie een beetje zenuwslopend kunnen maken voor onze viervoetige familieleden. Als uw hond aarzelt om met het gezin te trick-or-treaten, is het misschien het beste om hem thuis te laten op een rustige, comfortabele locatie ver van de voordeur en op een veilige en beveiligde locatie waar hij niet aan kan ontsnappen. Op deze manier hoeft u zich geen zorgen te maken dat uw hond naar buiten komt terwijl trick-or-treaters uw huis naderen of wanneer uw kinderen komen en gaan om u hun groeiende snoepcollectie te laten zien!

Is je hond klaar voor een Halloween slenteren door de wijk? Reflecterende elementen op hun kostuum of riem zorgen ervoor dat ze vanaf de weg te zien zijn. Blijf op het trottoir om te voorkomen dat ze buiten schot blijven van tegemoetkomend verkeer. Honden zijn altijd een welkom gezicht, maar onthoud je van de geesten, geesten en andere kinderen in kostuum van het aaien van je hond, dit kan je pup in paniek brengen. Of u nu binnen blijft of uw pup meeneemt voor een Halloween-wandeling, zorg ervoor dat uw hond is gechipt en een halsband draagt met up-to-date contactgegevens in het geval dat hij er op de griezeligste nacht van het jaar vandoor gaat.

Als Halloween je hond stress bezorgt, overweeg dan om ze af te zetten bij Dogtopia voor kinderopvang, zodat ze die nacht extra slaperig zijn of je kunt ze zelfs een overnachting geven met hun BFFF’s (Best Furry Friends Forever). Ze worden verzorgd door ons liefdevolle team in een veilige en stressvrije omgeving en je kunt ze ’s ochtends ophalen zodra de Halloween-festiviteiten zijn afgelopen. Neem voor meer informatie contact op met een Dogtopia kinderdagverblijf bij u in de buurt.