Honden zorgen voor hun angstige broer of zus wanneer er paniek uitbreekt

Een Reddit-gebruiker deelde onlangs een opbeurende video van zijn twee honden die troost bieden aan hun angstige hondenbroer. Op de beelden zijn een Shih Tzu genaamd Huxley en een witte, dove hond genaamd Winnie te zien die hun grotere broer of zus, Rex, troosten, een mix van Engels/Franse Mastiff, die ernstige angst heeft ervaren als gevolg van een traumatisch verleden en gewelddadige vorige eigenaren. De huidige eigenaar van Rex, Ross, die eigenlijk zijn vierde is, redde hem op 1,5-jarige leeftijd nadat Rex een harde behandeling had doorstaan, waaronder geslagen en geschokt worden door zijn tweede eigenaren, wat leidde tot een diepgewortelde angst voor harde geluiden, bezems en meer. Deze trauma’s uit het verleden leidden zelfs tot het overwegen van euthanasie vanwege verkeerd geïnterpreteerd ‘agressief gedrag’.

r/AnimalsBeingBros

Rex’ angst en het bewaken van hulpbronnen maakten het moeilijk voor hem om zich aan te passen aan een derde familie, waardoor hij uiteindelijk naar zijn huidige huis kwam. Ross heeft de afgelopen 2,5 jaar gewijd aan het helpen herstellen van Rex, waarbij hij aanzienlijke vooruitgang in zijn gedrag opmerkte.

Nu kan Rex vreedzaam samenleven met zowel zijn honden als zijn menselijke broers en zussen. “Met angst wil de hond over het algemeen niets te maken hebben met waar hij bang voor is, en zal hij proberen zo snel mogelijk uit die situatie te komen”, legde Ross uit aan Newsweek. “Hij was mijn eerste hond na de scheiding, toen ik vrijgezel was, dus we hielpen elkaar een beetje.”

De video laat zien hoe Huxley en Winnie Rex instinctief steunen tijdens zijn angstige momenten door kusjes aan te bieden. De relatie tussen de honden is diep met elkaar verbonden. Huxley is onverschrokken en tevreden binnen het gezin, terwijl Winnie, die doof is, sterk afhankelijk is van Rex. Ze volgt hem op de voet en Rex heeft zich aangepast aan haar behoeften en helpt haar bij het navigeren door hun omgeving, ondanks zijn eigen uitdagingen.

r/AnimalsBeingBros

De band tussen Rex, Winnie en Huxley heeft de rehabilitatie van Rex aanzienlijk geholpen en de genegenheid van duizenden online vastgelegd, met bijna 21K upvotes op Reddit. Een gebruiker zei: “Ik kan je niet vertellen hoeveel deze informatie me vreugde geeft. Winnie, Rex en Huxley zijn enkele van mijn huidige favoriete mensen. Oh, en je bent ook best geweldig om deze geweldige honden een gelukkig thuis te geven.”

Het is hartverwarmend om Rex te zien gedijen in een liefdevolle omgeving met ondersteunende honden, broers en zussen en een eigenaar die de unieke kwaliteiten van elke hond waardeert. “Ik heb altijd gezegd dat ik echt geluk heb dat ik zo’n coole hond heb,” merkte Ross op, terwijl hij de positieve impact vierde die Rex en zijn broers en zussen op elkaar en hun menselijke familie hebben. Klik op play op de onderstaande video om te ervaren hoe de hondenbroers en -zussen hun broer troosten.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Rex is angstig, dus zijn broers en zussen proberen voor hem te zorgen. (OC)
byu/Creepy-Bite-3174 inAnimalsBeingBros

H/T Newsweek

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!