Hond van vermiste vrouw leidt onderzoekers naar haar moordenaar

De 24-jarige Lori Slesinski verdween uit haar huis in Auburn, Alabama, op zaterdag 10 juni 2006. Haar beste vriendin, Lindsay Braun, wist dat er iets mis was toen ze Lori’s voordeur niet op slot vond en haar hond, Peanut, nog in zijn bench.

Volgens Braun zou Lori nooit weggaan en haar geliefde Peanut achterlaten.

De deur was niet op slot, wat niets voor haar was… de airconditioner stond aan. Haar hond, Peanut, zat in de bench,” Braun vertelde 48 uur.

Een hondenmoeder verdwijnt

Hoewel Lori al enkele dagen niets van zich had laten horen, leek Peanut kalm en gelukkig. Zijn bench was brandschoon, alsof iemand hem had gevoed en verzorgd in Lori’s afwezigheid.

Bij nader onderzoek zag Braun dat de drie keukentapijten die Lori had neergelegd om de hond te helpen de tegelvloer te doorkruisen, ontbraken.

“Eén ding dat ik me herinner van Peanut is dat hij niet op tegels wilde lopen, dus had ze deze kleden in haar keuken, en hij sprong op de kleden, en de kleden waren weg. Ik merkte dat meteen,” zei ze.

GERELATEERD: Stad heft Pit Bull verbod op na hond redt slachtoffer van huiselijk geweld

Een verdachte duikt op

Deze ongewone bewijzen met betrekking tot Peanut zouden de politie doen vermoeden dat iemand die dicht bij Lori stond betrokken was bij haar verdwijning. Hun vizier werd al snel gericht op Lori’s vriend, Derrill Richard “Rick” Ennis. Hij en had verdachte krassen op zijn armen alsof hij betrokken was geweest bij een gevecht.

Braun vertelde de politie dat ze Ennis’ stem op de achtergrond had gehoord tijdens haar laatste gesprek met Lori op de dag dat ze verdween. Ze onthulde ook dat Ennis Lori onlangs een liefdesbrief had geschreven waarin hij zijn gevoelens voor haar uitte. Lori had zijn avances afgeslagen en zei dat ze “gewoon vrienden” wilde blijven.

Nog huiveringwekkender was de ontdekking van een duister geheim uit Ennis’ verleden. Op 12-jarige leeftijd vermoordde hij op brute wijze zijn moeder en stiefvader, leefde twee dagen met hun lichamen en bleef zelfs naar school gaan.

Toen hij betrapt werd, vertelde Ennis de politie dat hij boos was op zijn ouders omdat ze besloten hadden te verhuizen omdat hij niet van school wilde veranderen. Hij had ook een “to-do” lijst samengesteld met een plan om zijn drie stiefzussen te vermoorden.

Vanwege zijn leeftijd ten tijde van de misdaad werd Ennis vrijgelaten uit de jeugdgevangenis toen hij 21 werd. Hij verhuisde toen naar Auburn, waar hij Lori ontmoette.

Fresh Eyes Break The Case

De politie van Auburn geloofde dat Ennis Lori had vermoord. Hij stak haar auto in brand en verbleef dagenlang in haar huis met Peanut. Helaas konden ze niet genoeg bewijs verzamelen om haar te arresteren.

Tien jaar later werd de zaak heropend door een cold case eenheid. Ze ontdekten in de dossiers bewijsmateriaal dat eerder over het hoofd was gezien. Een handgerolde sigarettenpeuk, gevonden bij Lori’s brandende auto, was in 2006 verzameld maar nooit getest. Cold Case onderzoekers ontdekten al snel dat het DNA van Ennis erop zat. Het bloed en sperma van de verdachte werden ook verzameld in Lori’s trailer.

Ten tijde van zijn arrestatie in augustus 2018 woonde Ennis in Virginia en was hij verloofd met een bibliothecaresse. Hij werd aangeklaagd voor de moord op Lori en in maart 2022 door een jury veroordeeld.

Peanut’s Erfenis

Screenshot via 48 Hours

Lori’s moeder, Arlene Slesinski, adopteerde Peanut na de verdwijning van haar dochter en vond jarenlang troost in de aanwezigheid van het hondje.

“We brachten Peanut mee naar huis en hij bleef bij ons, tot hij, ik denk ongeveer 16 jaar oud was toen hij stierf,” zei ze.

En Peanut vergat nooit de jonge vrouw die zoveel van hem hield.

“Elke keer als we Lori’s naam noemden, was het alsof hij haar naam hoorde en naar binnen rende, zo van, waar is ze?” Slesinski zei. “Het verbaasde me dat hij haar nooit vergat.”

Nadat Peanut was overleden, adopteerde Lori’s moeder een andere hond genaamd Daisey. Het lijkt erop dat Peanut een hondenliefhebber van haar maakte, iets wat Lori zeker zou doen glimlachen.

Bekijk een samenvatting van de 48 uur verslag over Lori’s verdwijning hieronder:

Lees meer over het bewijs in Lori’s zaak.

Aanbevolen screenshot via 48 Hours