Hond na 10 jaar achtergelaten omdat hij “niet leerde braaf te zijn”

Als iemand niet in staat is om voor een hond te zorgen, dan is het goed om hem persoonlijk af te staan en het asiel te vertellen waarom. Maar helaas, veel mensen kiezen ervoor om dit niet te doen, waardoor honden alleen maar banger en verwarder worden. Dat is hoe een oudere Lab zich voelde toen hij werd achtergelaten buiten Jasmil Kennels met niets anders dan een hartverscheurend briefje.

Toen het personeel de hond buiten vastgebonden aan een hek vond, waren ze geschokt. Het briefje bood geen echte verklaring waarom deze lieve pup was achtergelaten. De enige redenering was dat hij nooit “geleerd had braaf te zijn”.

Hond vastgebonden aan hek
Beeld: @swalestraydogs/Facebook

De hartverscheurende notitie

De oudere zwarte Lab had geen microchip en het briefje was niet ondertekend. Dus, de dierenbescherming had geen idee hoe ze de verantwoordelijke persoon konden vinden. Ze wilden de reden weten achter deze overgave, maar helaas, het briefje dat werd achtergelaten bij de hond maakte de situatie alleen maar erger.

“Hallo, kunt u mij alstublieft in huis nemen, aangezien mijn eigenaar mij na 10 jaar in de steek heeft gelaten omdat ik niet heb geleerd braaf te zijn,” stond er op het briefje te lezen. “Dus, ik ben hier teruggebracht waar hij me gevonden heeft. Bedankt dat u voor me wilt zorgen, sorry voor het ongemak.”

Verlaten Honden Briefje
Afbeelding: @swalestraydogs/Facebook

Niemand kon geloven dat iemand zijn hond van 10 jaar in de steek zou laten, vooral op zo’n hartverscheurende manier. Plus, de arme pup was waarschijnlijk meer verdrietig en verward dan wie dan ook. Hij verdiende veel beter dan dit.

Swale Borough Council Stray Dog Service deelde foto’s van de hond en het briefje op hun Facebook. Ze wilden meer informatie over de situatie, dus vroegen ze de gemeenschap of iemand iets wist over de hond.

Wat gebeurt er met de hond?

Stray Dog Service plaatste een update nadat ze de persoon hadden gelokaliseerd die de hond had ingeleverd. Ze gaven niet veel informatie over de zaak, maar ze zeiden dat de omstandigheden anders zijn dan ze leken. Van daaruit hebben ze contact opgenomen met uitgebreide familieleden, die niet hadden geweten dat de hond was achtergelaten.

Hond achtergelaten bij kennel
Beeld: @swalestraydogs/Facebook

De uitgebreide familieleden houden erg veel van de hond en ze willen alles doen wat ze kunnen om hem in een liefdevol thuis te houden. Dus hebben ze aangeboden om hem te adopteren, zodat hij kan terugkeren naar een vertrouwde plek. Als de thuiscontrole wordt goedgekeurd en als de hond positief reageert op de familie, dan zal hij vanaf nu bij hen blijven. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, dan heeft hij al genoeg andere gezinnen die hem vriendelijk ter adoptie hebben aangeboden.

We zullen misschien nooit precies weten waarom deze Lab werd achtergelaten, maar hij zal in ieder geval van nu af aan geliefd zijn. Ongeacht de redenering, geen hond moet worden achtergelaten op die manier. In plaats daarvan, zorg ervoor dat je onvoorwaardelijk van je honden houdt voor hun hele leven.

H/T: bbc.com
Featured Image: @swalestraydogs/Facebook