Hond ‘herhaaldelijk’ ontsnapt uit asiel om bewoners in verpleeghuis te troosten

In tegenstelling tot andere asielhonden die wachten om geadopteerd te worden, nam één bepaalde hond het heft in eigen handen – en hij deed het met flair! Scout, een inwoner van het dierenasiel Antrim County in Bellaire, Michigan, vond dat het asiel niet helemaal geschikt voor hem was. Dus ondernam hij actie. Nacht na nacht ontsnapte Scout en ging rechtstreeks naar het verpleeghuis aan de overkant van de straat.

Zijn bestemming was de Meadow Brook Medical Care Facility in Bellaire, Michigan. Dit was geen eenmalige escapade. Scout brak herhaaldelijk uit het asiel en keerde terug naar het verpleeghuis, alsof hij verklaarde: “Dit is waar ik thuishoor, mensen!”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Inside Edition via YouTube-video

De reis naar Meadow Brook was geen sinecure. Scout moest verschillende hekken beklimmen, een snelweg trotseren en vervolgens door de automatische deuren van de faciliteit glippen. Vreemd genoeg ging hij altijd ’s nachts het verpleeghuis binnen, en bij binnenkomst vond hij prompt troost op een leren bank in de lobby. Aanvankelijk zorgde het personeel van Meadow Brook ervoor dat Scout terugkeerde naar het asiel. Nadat ze echter getuige waren geweest van zijn herhaalde, vastberaden terugkeer, voelden ze dat iets aan hun faciliteit resoneerde met Scout en hem vrede en vreugde bracht. Uiteindelijk verwelkomden ze hem als een permanent lid van hun gemeenschap.

Jennifer Martinek van MBMCF reflecteerde: “Toen Scout bleef terugkomen, hadden we het gevoel dat het misschien het lot was.”

Scout deed meer dan alleen in het verpleeghuis verblijven. Hij evolueerde naar een meelevende, instinctieve verzorger, die al snel de harten van iedereen daar veroverde.

Een bewoner merkte op: “Als je je down voelt of als het moeilijk is, vrolijkt Scout je op. Hij is hier echt tevreden.”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Inside Edition via YouTube-video

Wat het meest ontroerend is, is de genegenheid van Scout voor bewoners die vechten tegen terminale ziekten en dementie. Het is alsof hij intuïtief hun behoefte aan extra comfort begrijpt en liefdevol biedt. Het MBMCF-personeel zei op hun Facebook: “We kunnen ons nu geen leven zonder hem voorstellen. Hij is een integraal onderdeel van onze Meadow Brook-familie.”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Inside Edition via YouTube-video

De reden achter het empathische karakter van Scout en zijn affiniteit met ouderen blijft een mysterie. Het enige dat over zijn verleden bekend is, is dat hij een gewelddadig huishouden heeft doorstaan.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!