Hond haast zich naar brandend huis in Oekraïne om hulpeloos kitten te redden

Om de een of andere reden gaan mensen er vaak van uit dat katten en honden vijanden zijn. Natuurlijk kunnen sommige honden en katten niet met elkaar opschieten, maar anderen kunnen beste vrienden worden. Sommige honden zouden zelfs hun leven riskeren om een katachtige te redden.

Een paar jaar geleden vond er een explosie plaats in een gebouw van de defensie-industrie in de buurt van Donetsk City, Oekraïne. Brand en rook verspreidden zich naar nabijgelegen gebieden, waardoor veel mensen in gevaar kwamen. Terwijl mensen zich uit brandende gebouwen haastten, zorgden ze ervoor dat al hun geliefde familieleden bij hen waren. Maar helaas bleven sommige huisdieren achter in de chaos.

Kitten gered van brand

Onschuldig katje achtergelaten

De explosie zorgde ervoor dat rook kilometers lang meenam en nabijgelegen gebouwen beschadigde. Veel mensen moesten hun huizen ontvluchten, waaronder een man en zijn hond, wiens huis in brand vloog. De hond werd losgelaten nadat hij uit het huis was ontsnapt, maar zijn mens maakte zich geen zorgen omdat de hond geen vluchtrisico vormt.

De hond wachtte even geduldig in zijn voortuin, maar toen besefte hij dat er iets niet klopte. Tot verbazing van zijn baasje schoot de hond terug naar het huis, ook al bleven de vlammen groeien.

Huis in brand

Toen de hond wegrende, riep zijn baasje in paniek naar hem. Toch weigerde de normaal gehoorzame hond te luisteren naar de bevelen van zijn mens. Hij wist dat er iets belangrijkers voor hem te doen was. Voordat iemand hem kon stoppen, verdween de hond in het brandende huis zonder achterom te kijken. Toen realiseerde zijn mens zich dat er nog een harige vriend in zat die er misschien niet veilig uit was gekomen.

Hond bevrijdt zijn beste vriend van de vlammen

De eigenaar van de hond en al zijn buren hielden hun adem in toen de hond het vuur inging. De kansen leken niet in het voordeel van de hond te zijn, maar niemand wilde het toegeven.

Hond die kitten vasthoudt

Echter, na wat voelde als de langste momenten van het leven van de eigenaar, kwam de hond uit de brand van het huis met een kleine pluisbal in zijn kaken. De hond had voorzichtig een kitten uit het brandende huis gehaald en in veiligheid gebracht. Het is onduidelijk hoe de hond en het kitten elkaar kennen, maar omdat ze uit hetzelfde huis komen, zijn ze waarschijnlijk familie.

GERELATEERD: Dakloze man redt elk dier in burning shelter

Dat kleine katje heeft zoveel geluk dat er een dappere hond op hem let. Als die hond zijn leven niet had geriskeerd, was het huis misschien afgebrand met het kitten erin voordat er hulp kwam. De hond liep ernstig gevaar om ervoor te zorgen dat zijn kleine beste vriend overleefde. Hij is een held!

Uitgelichte afbeelding: YouTube