Hond gered na het beklimmen van de hoogste berg van Engeland

Akita-hond gered na het beklimmen van de hoogste berg van Engeland.

Foto: KeswickMountainRescueTeam SWNS

De hond, een Akita genaamd Rocky, werd uitgeput aangetroffen en leed aan snijwonden aan zijn poten en werd door 13 dappere vrijwilligers van de hoogste berg in Engeland gedragen.

De leden van het bergreddingsteam klommen naar Esk Hause in het Lake District. Ze moedigden de eigenaren van de hond aan om naar hen toe te dalen.

Foto: KeswickMountainRescueTeam SWNS Hond wordt naar beneden gedragen

De hond van 33 kg (74 lbs) “weigerde te bewegen” nadat hij vrijdag Scafell Pike in het nationale park Lake District had beklommen, verklaarde het Keswick Mountain Rescue-team.

Volgens het team vroegen de eigenaren van de hond om 18.25 uur (13.25 uur ET) om hulp, waardoor 13 leden werden gestuurd om te helpen.

Het team zei dat ze Rocky in een tas op een brancard stopten en het huisdier de berg af droegen.

Ondanks dat het met 33 kg een vrij grote hond was, was het een genot om zo’n relatief licht slachtoffer te dragen. Het slachtoffer bleef koel, kalm en positief vorstelijk,” verklaring gezegd.

De redding kostte het team 4 uur en 18 minuten; Het was hun 42e missie dit jaar.

Geloof het of niet, dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. In juli 2020 hielpen ze ook een hond terug de berg af.

Een 123-pond St. Bernard genaamd Daisy had hulp nodig van Scafell Pike na het vertonen van pijn in haar achterbenen en onvermogen om te bewegen.

Foto: KeswickMountainRescueTeam SWNS Rescue

Scafell Pike is de hoogste berg van Engeland op 978 meter (3.209 voet) en ligt in het beroemde Lake District. Dit gebied is populair bij wandelaars en toeristen.