Hond gered aan de kust van Guernsey na gespot door kajakkers

Foto credits: GSPCA

Een hond werd eindelijk herenigd met zijn eigenaren toen kajakkers hem zagen op de kliffen aan de zuidkust van Guernsey, 24 uur nadat hij op 3 juni 2023 vermist was geraakt.

De redding, die ’s nachts werd afgeblazen, werd vóór 12:00 BST hervat nadat een mogelijke waarneming was gemeld.

Het duurde 90 minuten om Albie, de Cocker Spaniel hond, in veiligheid gebracht en herenigd met de eigenaren, die ook ter plaatse waren.

Vermiste hond Albie gered nadat hij door kajakkers werd gespot aan de kust van Guernsey
Foto credits: GSPCA

Albie werd waargenomen door kajakkers tussen de Icart en La Jaonnets Bay in de nacht van 4 juni.

De kustwacht reageerde snel ter plaatse, samen met het reddingsteam van de klif en GSPCA (Guernsey Society for the Prevention of Cruelty to Animals).

Ook de brandweer en enkele mensen gingen naar de opvanglocatie.

GSPCA Manager Steve Byrne vertelde de Eiland FM In een interview dat “De eigenaren waren overweldigd.

De organisatie bedankte ook de betrokken reddingsteams, die veelal vrijwilligers zijn.

“…wat een prachtig, zorgzaam eiland hebben we hier op Guernsey voor honden en wat is iedereen blij om hem veilig en wel te zien en weer thuis“, voegt hij eraan toe.